کاخ سفيد شايعات مربوط به ترس باراك اوباما از ديويد پترائوس به عنوان معاون ميت رامني را تكذيب كرد .

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ کاخ سفيد روز گذشته با قاطعيت خبر مربوط به ابراز نگراني باراک اوباما رئيس جمهوري آمريکا را درباره انتخاب ديويد پترائوس رئيس سيا به عنوان معاون ميت رامني نامزد جمهوريخواهان و رقيب خودش در انتخابات رياست جمهوري آمريکا تکذيب کرد.
جي کارني سخنگوي اوباما در پاسخ به سوال يک خبرنگار درباره اين موضوع گفت :«به منابع خودتان  توجه کنيد.«

در حالي که گمانه زني ها درباره هويت معاون آينده ميت رامني بالا گرفته و اين خبر قرار است ظرف چند روز آينده اعلام شود ، پايگاه اينترنتي محافظه کار دراج ريپورت در اقدامي پيشدستانه اين خبر را منتشر کرده است.

اين پايگاه به نقل از يک منبع نزديک به اوباما اعلام کرد اوباما به يکي از هواداران خود اعتراف کرده درباره انتخاب پترائوس ژنرال بازنشسته محبوب به عنوان معاون ميت رامني نگران است.
جي کارني تاکيد کرد : « من با اطمينان کامل مي توانم اعلام بکنم که رئيس جمهور آمريکا هرگز چنين عبارتي را بيان نکرده است.»
وي افزود :« يک بار ديگر مي گويم به منابع خودتان توجه کنيد.»

براساس اين گزارش ، ديويد پترائوس که به ويژه بابت خدماتي که در عراق و افغانستان ارائه کرده از محبوبيت برخوردار است سپتامبر گذشته به رياست سازمان اطلاعات جاسوسي آمريکا سيا به عنوان جانشين لئو پانتا منصوب شد.
کارني گفت ژنرال پترائوس يک افسر عاليرتبه ارتش بود و هم اکنون در سازمان سيا نيز به خوبي از عهده مسئوليتش بر مي آيد.

با وجود اين احتمال اندکي وجود دارد که پترائوس با گذشت کمتر از يک سال از انتصابش به عنوان رئيس سازمان سيا اين سمت را ترک کند به ويژه اين که قبلا نيز گفته بود هيچ نوع جاه طلبي سياسي ندارد.
ميت رامني قرار است در روزهاي آينده قبل از برگزاري نشست جمهوريخواهان که اواخر اين ماه در ايالت فلوريدا برگزار مي شود ، نام معاون خودش را اعلام کند.

راب پورتمن سناتور ايالت اوهايو و تيم پاولِنتلي فرماندار سابق اسالت مينه سوتا افرادي هستند که بيش از بقيه براي احراز اين سمت مطرح هستند.
برچسب ها: اوباما ، پترائوس ، رامنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار