کوسه ها ده برابر کمتر از عروس هاي دريايي قرباني مي گيرند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه لوموند ؛ حملات کوسه ها به شناگران که آخرين مورد آن مربوط به روز يکشنبه در جزيره رئونيون بود در حالي مورد توجه افکار عمومي قرار گرفته است که به گفته متخصصان ، کوسه ها ده برابر کمتر از عروس هاي دريايي قرباني مي گيرند.
در ده سال گذشته حدود 50 تا 100 مورد حمله کوسه ها عليه انسان در سال به ثبت رسيده که به طور متوسط کمتر از ده قرباني داشته است.
در حالي که به گفته مسئول موسسه اقيانوس شناسي موناکو عروس هاي دريايي به عنوان مثال در سال حدود صد نفر را به کام مرگ مي کشانند.

از ديدگاه صرفا آماري ، کوسه ها همچنين خطر کمتري نسبت به فيل ها دارند که سالانه ششصد نفر را مي کشند و نيز عقرب ها و مارهاي که به ترتيب جان پنج هزار و صد هزار نفر را در سال مي گيرند.
حملات کوسه ها نسبت به دهه هشتاد دو برابر شده است. به گفته کارشناسان افزايش حملات کوسه ها را مي توان به افزايش طرفداران ورزش هاي آبي نسبت داد. از سوي ديگر کمياب شدن ماهي ها بعلت صيد بي رويه مي تواند کوسه ها را براي جستجوي غذا به مناطقي بکشاند که قبلا نمي رفتند.
جمعيت کوسه ها نيز در جهان بعلت صيد فراوان رو به کاهش است. سي تا هفتاد ميليون کوسه در سال به تقاضاي کشورهاي آسيايي صيد مي شوند در حالي که اعتقاد غلطي وجود دارد که بال کوسه خاصيت تقويت کننده قواي جنسي دارد. به حدي که برخي گونه هاي کوسه امروزه در معرض نابودي قرار دارند.
به گفته پژوهشگران وجود کوسه ها بعنوان شکارچيان بالا دست براي محيط زيست اقيانوس ها ضروري است و موجب حفظ تعادل آن مي شود.
برچسب ها: دریا ، کوسه ، کشنده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار