عربستان سعودي براي نجات منطقه خليج فارس از خطر سقوط، بر مشارکت ايران در نشست سران کنفرانس اسلامي اصرار دارد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازروزنامه الجريده ؛ اين روزنامه چاپ کويت در شماره امروز خود در مقاله اي درباره اتحاد خليج فارس به قلم ندى سليمان المطوع نوشت، براي درک تحولات منطقه خليج فارس، تحت نظر داشتن تحولات اين منطقه، تعامل اين تحولات با حوادث جهاني و منطقه اي و ميزان هماهنگي براي تشکيل اتحاديه خليج فارس در حيرت هستيم.

نويسنده اين مقاله با اشاره به اينکه سياستهاي انتخاباتي کشورهاي منطقه خليج فارس بر تحولات اين منطقه تاثير گذاشته  است بر اين باور است که عوامل امنيتي نيز بر سياستهاي اين منطقه تاثير دارد، ‌زيرا کشورهايي  هستند ( همچون ايران) که به عنوان قدرت منطقه اي ظهور کردند و توانستند فشارهاي خارجي را از بين ببرند.

نويسنده مقاله معتقد است که واشنگتن تهران را بزرگترين چالش در منطقه مي داند و کشورهاي عضو شوراي همکاري خليج فارس بر لزوم همبستگي با يکديگر براي تعامل با ايران تاکيد مي کنند.

 از اين رو عربستان سعودي اصرار دارد ايران در کنفرانس سران کشورهاي اسلامي در مکه مشارکت کند، تا بتواند قدرت منطقه اي اين کشور را مهار و منطقه را از خطر سقوط  دور کند.

وي در پايان با اشاره به اهميت تشکيل شوراي همکاري خليج فارس بر اين باور است که برخي افراد حق دارند از تبديل اين شورا به اتحاديه نگران شوند. نبودن آگاهي درباره تبديل انتقال شوراي همکاري خليج فارس به اتحاديه و ناتواني اين شورا در جلب توجه اتباع کشورهاي عضو آن و حل مشکلاتشان را علت اين نگراني دانست.
برچسب ها: عربستان ، ریاض ، تهران ، مکه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار