آیت الله علوی گرگانی، از مراجع تقلید گفت: در امور مربوط به فعالیت های میراث فرهنگی که یک حوزه تخصصی و کارشناسی است نباید دخالت های بی مورد و غیرکارشناسانه صورت گیرد که به نتیجه کار لطمه وارد شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران گرگان آیت الله علوی گرگانی، از مراجع تقلید در دیدار با مسئولان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: مسئولان باید حرف و عملشان یکی باشد که اگر حرف از عمل بیشتر باشد، از مصادیق نفاق به شمار می رود ولیکن اگر حرف با عمل برابر باشد از نشانه های ایمان است.

وی افزود: از حضرت رسول اکرم(صل) آمده است که ان الله یحب العمل/ خداوند عمل و کارکردن را دوست دارد ولیکن باید مراقبت نمود هرکس کاری انجام می دهد به احسن وجه آنرا به پایان رساند.

آیت الله علوی گرگانی خاطرنشان کرد: در امور مربوط به فعالیت های میراث فرهنگی که یک حوزه تخصصی و کارشناسی است نباید دخالت های بی مورد و غیرکارشناسانه صورت گیرد که به نتیجه کار لطمه وارد شود.

وی گفت: دلسوزی باید به گونه ای باشد که سد راه عملکرد و فعالیت دولت درحوزه میراث فرهنگی نشود.

قربان عباسی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان نیز در این دیدار گفت: وجود مراجع برای کشور مایه برکت است و باید همه مومنان تاسی به سیره مراجع داشته باشند و از آن ها الگوبرداری کنند.

وی با اشاره به اینکه از آرمان های کشور و نظام، رضایت مردم است، به وظیفه مسئولان در تامین این رضایتمندی تاکید کرد و افزود: محور اصلی گردشگری استان، گردشگری مذهبی است و در این راستا اقدامات مناسبی جهت مرمت و بهسازی اماکن مذهبی و تاریخی استان صورت گرفته است.

عباسی با اشاره به مرمت مسجد جامع گرگان، روند زماني مرمت این مسجد را مناسب ارزيابي نمود و از اتمام اين پروژه تا پایان سال جاری خبر داد.

وی ادامه داد: مرمت اين مسجد تاريخي که از اوايل سال جاري آغازشده، هم اکنون در مراحل پاياني کار قرارداشته و در مرحله مرمت سنگ فرش محوطه مسجد است.

عباسی گفت: بخش‌هاي ديگر اين طرح که در ماه‌هاي گذشته انجام شده شامل مرمت کتيبه‌ها، استحکام بخشي و طراحي حوض بوده است.

وی افزود: اين مسجد از نوع مساجد ۴ ايوانه و متعلق به دوران سلجوقي است که در دوره‌هاي صفوي و افشاري مورد مرمت قرار گرفته و به شماره ۱۸۱ در فهرست آثار ملي ثبت شده است.

گفتنی است، مرمت این مسجد درایام ماه مبارک رمضان متوقف شده و این مرجع تقلید مومنان دراین ایام مبارک به عنوان امام جماعت در مسجد جامع گرگان به اقامه نماز می پردازد./س


برچسب ها: دیدار ، میراث ، دخالت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.