عضو شوراي مرکزي جبهه پايداري گفت: از شوراي نگهبان تقاضا مي شود که نظارت خود را بر تخلفات و تبليغات انتخاباتي زود هنگام به قبل از برگزاري انتخابات توسعه دهد.

حجت الاسلام قاسم روانبخش درگفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران پيرامون نهاد نظارتي برفعاليت هاي قبل از انتخابات اظهار داشت: نهاد نظارتي بر تخلفات و تبليغات قبل از انتخابات بر طبق قانون اساسي به شوراي نگهبان واگذار شده است.

عضو شوراي مرکزي جبهه پايداري با بيان اينکه شوراي نگهبان مي‌تواند نظارت خود را به قبل از برگزاري انتخابات توسعه دهد، عنوان کرد: شوراي نگهبان با توجه به دفاتري که در سراسر کشور دارد، مي تواند فعاليت هاي زود هنگام نامزدهاي احتمالي انتخاباتي را در همه شهرستان ها کنترل کند.

وي همچنين اظهار داشت: با جمع آوري گزارش هاي تخلف و تبليغات زودهنگام انتخاباتي افرادي که از پست و مقام و موقعيت خود سو‌ ء استفاده مي کنند شوراي نگهبان نمره منفي در پرونده اينگونه اشخاص درج کند و حتي اعلام شود چنين اقداماتي منجر به عدم تأييد صلاحيت آنها براي کانديد شدن در انتخابات مي شود.

حجت الاسلام والمسلمين روانبخش تأکيد کرد: از شوراي نگهبان تقاضا مي شود که نظارت خود را بر تخلفات و تبليغات زودهنگام انتخاباتي اعمال کند تا اتفاقات سال 88 که موجب اختلافات عديده شد، تکرار نشود.

وي با اشاره به فرمايش مقام معظم رهبري مبني بر اينکه "تبليغات زود هنگام تخلف محسوب مي شود "،اظهار داشت: از شوراي نگهبان انتظار داريم که دغدغه و نگراني مقام معظم رهبري را مرتفع کند.

عضو جبهه پايداري با بيان اينکه افرادي که هنوز صلاحيتشان توسط شوراي نگهبان براي کانديداتوري تأييد نشده است با جو سازي تبليغات زودهنگام اين نهاد را در برابر عمل انجام شده قرار مي دهند، تصريح کرد: به موجب جوسازي هاي افراد شوراي نگهبان در برابر تصميم قهري قرار مي گيرد، و به مانند سال 76 که خاتمي 6ماه زودتر از موعد فعاليت انتخابات خود را شروع کرد و با فضاي پيش آمده شوراي نگهبان چاره اي براي پذيرش وي نداشت و همچنين درسال 84و  88هم بعضي افراد اين روند را تکرار کردند.

وي با اشاره به اينکه تجربه هاي انتخاباتي گذشته بايد درنظر گرفته شود، تشريح کرد: برخي کانديداهاي احتمالي با فعاليت گسترده در دانشگاه‌ها و جوامع کوچک فضا را به سمتي سوق مي دهند که شوراي نگهبان نتواند آنها را رد صلاحيت کند و با رد صلاحيتشان توسط طرفداران خود در سراسر کشور مشکلات امنيتي براي نظام ايجاد مي کنند.

حجت الاسلام والمسلمين روانبخش با ذکر اين نکته که اگر به طور قانوني جلوي تبليغات زود هنگام گرفته شود اين مسائل رخ نمي دهد، تأکيد کرد: تنها مجموعه اي که مي تواند از تخلفات زود هنگام جلوگيري کند شوراي نگهبان است.

عضو شوراي مرکزي خاطرنشان کرد: شوراي نگهبان درباره نظارت خود قبل از انتخابات مي تواند از ضوابطش استفاده کند و در امر اجرايي آن از نيروي انتظامي، کمک بگيرد و از ورود افراد متخلف جلوگيري کند.

انتهای پیام////

پ2
برچسب ها: شورای ، نگهبان ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار