معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان‌رضوی گفت: جایگاه خراسان‌رضوی با توجه به وسعت و فناوری و تکثر نوع نژادی صنایع دستی جزو سه استان برتر کشور محسوب می‌شود.



 سیدجواد موسوی در مصاحبه با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد افزود: در خراسان‌رضوی حدود 245 رشته صنایع‌ دستی داریم که دارای 15 زیرشاخه است که با این حجم رشته، جزو استان‌های برتر کشور در سال 90 شناخته شد.

وی با تاکید بر اینکه اکثر رشته‌های بومی در خراسان‌رضوی با محوریت سیره امام رضا (ع) است، ادامه داد: به منظور آشنایی گردشگران با صنایع ‌دستی این استان باید تفاهم‌نامه‌هایی در این راستا با معاونت گردشگری خراسان‌رضوی صورت گیرد.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان‌رضوی گفت: در چند سال اخیر به بسته‌بندی‌ها توجه ویژه صورت گرفته که در نتیجه آن شاهد کسب رتبه برتر در جشنواره آسان البرز بودیم، هم‌چنین در زمینه زیورآلات نیز بیشتر صادرات معطوف به سنگ‌های قیمتی بوده است.

موسوی افزود: همایش تجلی سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی 3 سال است که در استان و مشهد برگزار می‌شود.

وی در رابطه با برگزاری همایش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی تاکید کرد: امسال همایشی در رابطه با سنگ‌های قیمتی است که در آبان‌ماه با عنوان کانون فیروزه‌تراشان که کانون علم فناوری تشکیل داده است، برگزار کنیم./س

برچسب ها: سیره ، امام ، رضا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.