رئيس کلانتري 151 يافت آباد از دستگيري "موري ريزه" سرکرده باند سارقان خشن جنوب پايتخت طي يک عمليات تعقيب و گريز پليسي نفسگير خبر داد و گفت: اعضاي باند تاکنون به 10 فقره سرقت با توسل به زور و تهديد اعتراف کرده‌اند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، سرگرد عطاء الله سينکايي رئيس کلانتري 151 يافت آباد اظهار داشت: ساعت 7 بامداد روز چهاردهم مرداد ماه ماموران معاونت پيشگيري اين کلانتري هنگام گشت زني در مسير غرب به شرق بزرگراه آزادگان به دو مرد جوان که در حال پرسه زدن در اطراف بزرگراه بودند مشکوک شده و در صدد بررسي موضوع برآمدند.

وی ادامه داد: در حاليکه ماموران لحظه به لحظه به اين دو جوان نزديک مي شدند، متهمان به محض مشاهده پليس فرار را بر قرار ترجيح داده و به سرعت متواري شدند. با فرار متهمان عمليات تعقيب و گريز پليسي آغاز و در نهايت پس از دقایقي ماموران با هماهنگي مرکز پيام و همکاري ديگر تيم هاي گشتي فعال مستقر در سطح حوزه استحفاظي با اجراي طرح مهار موفق شدند متهمان را متوقف و دستگير کنند.

سينکايي اضافه کرد: از آنجايي که ماموران احتمال مي‌دادند متهمان از سارقان حرفه اي در جنوب پايتخت باشند بلافاصله متهمان را پس از دستگيري جهت تحقيقات بيشتر به کلانتري منتقل و تحت بازجويي هاي فني قرار گرفتند.

وي تاکيد کرد: در خلال بازجويي هاي پليسي که توسط ماموران دايره تجسس کلانتري صورت پذيرفت هويت متهمان به نام "مرتضي. ي"، "مسلم .م" و "بيت اله.ع" مشخص شد. با مشخص شدن هويت متهمان ماموران با تعدادي از شهروندان ساکن در محدوده يافت آباد که طي چند روز اخير از آنان با توسل به زور و تهديد سرقت شده بود تماس تلفني گرفتند تا جهت شناسايي و مواجهه حضوري به کلانتري مراجعه کنند.

رئيس کلانتري 151 يافت آباد گفت: به محض اینکه تعدادي از مالباختگان به کلانتري مراجعه کردند در مواجهه حضوري و ديدار چهره به چهره سارقان را شناسايي کرده و اظهار داشتند افراد مذکور با موتورسيکلت اقدام به سرقت گردنبند و انگشتر و موبايل کرده‌اند.

سرگرد عطاءالله سينکايي با اشاره به اظهارات يکي از مالباختکان عنوان کرد: مرتضي معروف به موري ريزه به همراه يکي از همدستانش با استفاده از قمه و شکستن پاي بنده اقدام به سرقت موتورسيکلتم کرده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: به دنبال اين موضوع اعضاي باند وقتي همه شواهد و قراين را بر عليه خود مي ديدند ناچار لب به اعتراف گشودند و به 10 فقره سرقت متوسل به زور و تهديد اعتراف کردند.

رئیس کلانتری 151 يافت آباد در پايان با اشاره به اينکه مالباختگان براي پيگيري و رسيدگي به شکايت خود به پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ مراجعه کنند، افزود: پرونده اي در اين رابطه تشکيل و متهمان براي تحقيقات بيشتر و کشف ساير جرايم احتمالي به منظور رسيدگي تخصصي تر به پايگاه پنجم پليس آگاهي فرماندهي اتظامي تهران بزرگ ارجاع شدند.

برچسب ها: ارازل ، جنوب ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار