پالايشگاه مانگلور هند در ماه اوت احتمالا حدود دو ميليون بشکه نفت از ايران وارد خواهد کرد و يک منبع کشتيراني هند گفت که پالايشگاه مانگلور اولين نفتکش با پوشش بيمه هندي را براي انتقال نفت ايران رزرو کرده است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز، پالايشگاه مانگلور در ماه ژوئيه يک محموله حدودا 660 هزار بشکه اي را از ايران وارد کرد. 

آمار واردات پالايشگاه مانگلور هند از ايران در ماه اوت همچنان نيمي از واردات 3.7 ميليون بشکه‌اي ماهانه اين شرکت از ايران در سال مالي منتهي به 31 مارس است.

هند دومين خريدار بزرگ نفت ايران پس از چين در حال ادامه دادن به واردات نفت از ايران است. هند همچنين از شرکت‌هاي بيمه دولتي اين کشور خواسته که نفتکش‌هاي هندي حامل نفت ايران را تحت پوشش بگيرند.

پي پي اوپادهيا مدير عامل پالايشگاه مانگلور روز جمعه به خبرگزاري رويترز گفت: ما اين ماه دو تا سه محموله دريافت خواهيم کرد. 

ژاپن ديگر مشتري عمده نفت ايران موافقت کرده که نفتکش‌هاي حامل نفت ايران را تا سقف 7 ميليارد و 600 ميليون دلار بيمه کند.

پالايشگاه مانگلور که در سال مالي گذشته يک سوم واردات روزانه 362 هزار بشکه‌اي هند از ايران را به خود اختصاص داد، امسال قصد دارد واردات روزانه خود از ايران را با 20 درصد کاهش به 100 هزار بشکه در روز برساند تا دهلي از تحريم‌هاي مالي آمريکا عليه کشورهاي واردکننده نفت ايران معاف شود. 
برچسب ها: مانگلور ، هند ، نفت ، ایران ، رویترز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار