با اين که 13 ميليون آمريکايي در اين کشور بيکارند اما دولت فدرال قصد دارد مزاياي بيکاري افراد را قطع کند و اين بدان معناست که تنها منبع درآمد ميليون ها خانوار آمريکايي به زودي قطع خواهد شد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اينترنتي وورلد سوسياليست،از آغاز امسال تاکنون مزاياي بيکاري500 هزار آمريکايي قطع شده و قرار است مزاياي بيکاري دو ميليون نفر ديگر نيز تا روز يکم ژاويه سال 2013قطع شود. ايالت آيداهو هفته گذشته بيمه بيکاري را قطع کرد و به سي و يک ايالت ديگر در آمريکا پيوست که از آغاز امسال بيمه بيکاري را قطع کرده اند. با آغاز سال جديد ميلادي ، ديگر هيچ ايالت آمريکا بيش از 26 هفته بيمه بيکاري پرداخت نخواهد کرد. اين در حالي است که شمار زيادي از افراد در اين کشور حدود چهل هفته نيز بيکار بوده اند. جورج ونت وورث از مقامات برنامه قانون بيکاري ملي مي گويد: قطع کردن بيمه بيکاري دو ميليون نفر آن ها پس از کريسمس کار ظالمانه اي است.
با وجود آگاهي از تأثيرات فاجعه بار قطع شدن بيمه بيکاري با اين حال رسانه ها و نامزدهاي انتخاباتي در آمريکا به آن توجه زيادي نشان نمي دهند. علاوه بر اين دولت اوباما اعلام کرده است در پي افزايش مدت زمان پرداخت بيمه بيکاري نيست.
ونتوورث گفت: مزاياي بيکاري جزء برنامه هاي دولتي محرک و مفيد محسوب مي شود. تقريبا همه وجوه بيکاري وارد اقتصادي محلي مي شود. متوسط حقوق بيکاري تنها هفته اي سيصد دلار است و اين همان چيزي است که مردم  براي زنده ماندن بدان نياز دارند.
در حالي قرار است مزاياي بيکاري دو ميليون آمريکايي قطع شود که از بهبود بازار کار در اين کشور خبري نيست.
به گزارش  ماه گذشته نرخ بيکار در آمريکا افزايش يافت و به 8.10 درصد رسيد اين در حالي است که نرخ واقعي بيکاري در اين کشور - که شامل آنهايي مي شود که در پي يافتن کار نيستند - از 14.5 درصد در ماه مارس به15 درصد افزايش يافته است.
برچسب ها: بیمه ، بیکاری ، امریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار