نايب‌ رئيس كميسيون كشاورزي، آب‌ و منابع طبيعي مجلس گفت: بهارستان پيگر خشك‌شدن 500 هزار هكتار از تالابهاي مرزي خوزستان و عراق است.

محمد اسماعيل‌نيا نماينده مردم برداسكن و خليل‌آباد در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به خشك‌شدن 500 هزار هكتار از تالابهايي جنوبي كشورمان گفت: تالابهايي كه تا مدتي قبل نقش تصفيه و فيلتر هواي استانهاي جنوبي كشور را بر عهده داشتند امروز به محل انباشت و انتشار ريزگردها تبديل شده‌اند كه با كوچك‌ترين باد و طوفان جابه جا مي‌شود.

وي در ادامه به تشريح مشكلاتي كه با خشك‌شدن اين تالابها براي استانهاي جنوبي كشورمان ايجاد شده پرداخت و افزود: عمده مشكل گرد وغبار و ريزگردها در جنوب كشور از همين تالابهاي خشك شده ايجاد شده كه به بزرگترين عامل آسيب به سلامتي ساكنين شهرهاي جنوبي تبديل و به مهاجرت آنها منجر شده است.

نماينده مردم برداسكن و خليل‌آباد همچنين درباره طرح‌هاي مجلس براي پيشگيري و مقابله با ريزگردها اظهار داشت: رئيس سازمان حفاظت از محيط زيست طرح‌هاي كوتاه و بلندمدتي را به صحن مجلس ارائه كرده كه نمايندگان پيگير آنها هستند و اگر در اين حوزه منسجم‌تر كار شود به نتايج بهتري نيز دست خواهيم يافت.

اسماعيل‌نيا در پايان خاطر نشان كرد: جمهوري اسلامي براي حل مشكل ريزگردها تمام تلاش خود را انجام داده و اينك نوبت عراق است كه با تامين منابع، اقدامي عملي در اين راستا انجام دهد.

انتهاي پيام/س2

برچسب ها: تسویه ، جنوب ، مرز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار