ميزبان جشنواره فيلم‌نامه كوتاه مد و لباس در آبان ماه 91 مي‌شويم.

به گزارش خبرنگار فرهنگي باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛حميد شاه آبادي معاون هنري وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به موفقيت‌هاي جشنواره مد و لباس گفت:نمايشگاه مد و لباس امسال با پرداخت به مانتو در مدلهاي مختلف و مقنعه در طرح‌هاي گوناگون آبان ماه 91 ميزبان طراحان و توليد كنندگان مي‌شود.
وي افزود:پوشاك انتخابي امسال بيشتر مناسب با فصل بهار و پوشاك بهاره است.
شاه آبادي تصريح كرد:اين جشنواره بهترين فرصت براي حضور طراحان لباس سينمايي و بهره‌مندي آنها از مدل‌هاي انتخاب شده در عرصه هنر بازگيري است.

* حقوق طراحان محفوظ است

معاون هنري وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به حفظ حقوق طراحان گفت:طراحان مي‌توانند از حاصل فكر همه سرمايه‌گذاران بهره‌مند شده و ما از حقوق آنان دفاع مي‌كنيم.
وي افزود:نمايشگاه مد و لباس امسال از حالت انفعال خارج مي‌شود و بيشتر تمركز خود را بر روي طرح مانتو متمركز مي كند.
شاه آبادي ادامه داد:در سال 92 كشور ما رنگ و مد و لباس سال را انتخاب مي‌كند و اميدواريم كه ما در طرح و انتخاب مانتو بانوان پيشرو باشيم.
معاون هنري وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تصريح كرد:يكشنبه ميزبان همه طراحان حاضر در جشنواره مد و لباس فجر و نيز سه شنبه در تالار وحدت از 70 توليد كننده برتر تقدير مي‌شود.
وي افزود:براي همه طراحان و هر 140 اثر برگزيده حاضر در جشنواره فجر سوالاتي مطرح مي‌شود و دركنار آن ما هم حمايت لازم را از كارگروه ساماندهي مد و لباس به عمل مي‌آوريم.

*حلقه ارتباطي را محكم‌تر مي‌كنيم

شاه‌آبادي،با اشاره به حمايت‌ بيشتر خود از طراحان ابراز داشت:مجموعه اقدامات ما در نشست‌ هاي آينده مشخص مي‌شود تا حلقه ارتباطي بين طراحان و جامعه توليد كنندگان، مستحكم تر از قبل شود.

* توليد كنندگان را حمايت مي كنم

شاه‌آبادي ادامه داد:هنر توليد كننده‌اي ما را حمايت كند ما نيز در تبليغ اثر از او حمايت ويژه‌اي مي‌كنيم.
وي افزود:در نمايشگاه آبان ماه امسال جامعه طراحان بهتر بوده تمركز خود را بر روي مانتو و مقنعه بهاره گذاشته تا در برندسازي جديد بتوانيم موفق‌تر باشيم.

*ارائه طرح از سوي ايرانيان مقيم خارج از كشور بلا مانع است

شاه‌آبادي اظهار داشت:نمايشگاه ما متعلق به طراحان داخل كشور بوده ولي از ايرانيان مقيم كشورهاي ديگر نيز طرح مي‌پذيريم.

* برگزاري چهارمين نمايشگاه مد و لباس در تركيه

وي تصريح كرد: امسال 23 تا 26 شهريور چهارمين نمايشگاه مد و لباس اسلامي در تركيه برگزار مي‌شود.
شاه آبادي تصريح كرد:با وجود اين مطلب كه چادر يك نماد اسلامي است،ولي ما آن را به چهارمين جشنواره تركيه خواهيم برد.
وي با اشاره به اولين حضور جدي ايران در چهارمين جشنواره تركيه ادامه داد:در تلاش هستيم كه در كنار جشنواره چهارم تركيه در چندين جشنواره ديگر تا پايان دولت دهم شركت كنيم.

* ژورنال دانشجويي به زودي مي‌آيد

شاه آبادي،‌با اشاره به همكاري و هماهنگي جشنواره با وزارت فرهنگ و آموزش عالي،اظهار داشت:اولين ژورنال دانشجويي در ترم اول سال 92 منتشر مي‌شود و در حال حاضر مدل‌هاي ارائه شده تصويب شده است.
وي افزود:در دانشگاه‌ها حضور مي‌يابيم تا از سليقه دانشجويي آگاه شده تا ژورنال مورد نظر به لحاظ جامعه شناسي و روانشناسي مورد تاييد دانشجويان نيز باشد.
شاه آبادي اظهار داشت: 16 نشست دانشجويي در نيم سال اول با حضور روانشناسان برگزار مي‌شود تا نگاه دين به مد از نظر جامعه شناسي و نقش آن در تحكيم خانواده ها بهتر مورد بررسي قرار گيرد.

* ميزبان جشنواره فيلمنامه كوتاه مي‌شويم

شاه آبادي تصريح كرد:ميزبان جشنواره فيلمنامه كوتاه و عكس مد و لباس خواهيم بود و در جلسه امروز به تصويب نهايي رسيد.
وي ادامه داد:فراخوان اين جشنواره تا دو هفته آينده اعلام مي‌شود و آثار درخصوص فيلمنامه و انيميشن بايد در حدود يك دقيقه بوده و تا پايان 20 مهر 91 ارسال شود.
وي خاطرنشان كرد:اختتاميه جشنواره فيلم كوتاه 23 آبان و 9 تا 10 آبان ميزبان اختتاميه جشنواره مد و لباس مي‌شويم./ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.