اگر می خواهیم جریان طنز پردازی پیشرفتی داشته باشد،مسئولان و طنز پردازان كشور باید از حد و حدود جشنواره ها فراتر بروند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛مهدی استاد احمد شاعر و طنز پرداز جوان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری با بیان این مطلب افزود: مسئولان و طنز پردازان ما نباید فعالیت هایشان را در همان حد جشنواره های طنز نگه دارند.

استاد احمد ادامه داد: اگر جشنواره ای برگزار شود و عده ای طنز پرداز گرد هم بیایند و آثاری را كه برای همان جشنواره خلق كرده اند، ارائه دهند و چند نفری هم برگزیده این جشنواره شناخته شوند و این روند هر ساله تكرار شود، اصلا اتفاق مطلوبی نیست.
وی درباره آفات جشنواره ها اظهار كرد: گاهی خود طنز پردازان فعالیت هایشان را صرفا به شركت در جشنواره ها محدود می كنند، اما گاهی طنز پرداز برای جشنواره كار نمی كند اما استعدادش در یك جشنواره كشف می شود اما به دلیل عدم آموزش و پشتیبانی های لازم در همان جشنواره متوقف می شود.
این طنز پرداز با بیان اینكه باید تلاش كنیم از آفات جشنواره ها در امان بمانیم، اضافه كرد: اگر هدفمان پیشرفت ادبیات طنز و جریان طنز پردازی كشور است باید از جشنواره ها فراتر رویم.
استاد احمد با نقل قولی از مرحوم عمران صلاحی به این مضمون كه «باید طنز پرداز را هل داد»، گفت: دست اندر كاران جشنواره طنز مكتوب تلاش كنند با آموزش و تعلیم مستمر به استعداد های كشف شده در جشنواره ها یا كسانی را كه در این جشنواره ها مقام می آورند، ارتقاء روند طنز پردازی كشور را در آینده تضمین كنند.
وی در آستانه برگزاری هفتمین جشنواره طنز مكتوب، گرد هم آیی طنز پردازان در قالب یك جشنواره را امری خوشایند خواند و تصریح كرد: همین كه عده ای به خاطر طنز دور هم جمع شوند اتفاق مباركی است، بویژه كه در آن روزها احساس جدی ای در خصوص طنز در بین مردم هم ایجاد می شود و اهمیت طنز پردازی را برای مردم یادآوری می كند./ه
برچسب ها: جریان ، طنز ، پیشرفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار