رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل گفت:‌ تولید پنیر به شکل پاستوریزه فعلی با توجه به شیر‌خوری بسیار بالا به صرفه و صلاح واحدهای تولیدی لبنی نیست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ حسین پیرموذن  در نشست کارشناسی رفع مشکلات واحدهای تولیدی و لبنی استان اردبیل افزود:‌ صنعت لبنیات امروز به عنوان یک صنعت تخصصی جایگاه خود را پیدا کرده است که انتظار می‌رود در استان نیز هم مسئولان و هم سیستم بانکی با نگاه کارشناسی به این مباحث توجه کرده و درصدور مجوز و درخواست تسهیلات اقدام کنند.

وی گفت: در کشور ما و در استان اردبیل نیز صنعت صنایع تبدیلی به ویژه واحدهای لبنی از پیشرفت و تحولات تکنولوژی عقب مانده‌اند و نتوانسته‌اند همپای دیگر کشورها در تولید مواد لبنی متناسب با ذائقه مردم اقدامی را انجام دهند.

رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل افزود: در دنیا سیاست مورد تاکید در این حوزه و توسعه صنایع لبنی به عنوان یک سیاست و نگاه تزئینی در‌آمد‌زاست به طوری که بیش از یک‌هزار و 200 نوع پنیر در کشورهای مختلف به ویژه اروپایی تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

پیرمؤذن در ادامه گفت: ما در وضعیت فعلی به ازای تولید یک کیلوگرم پنیر پاستوریزه 5 کیلوگرم شیر را عملاً از چرخه مصرف دور کرده و بیرون می‌ریزیم در حالی که با مجهز کردن کارخانه‌های لبنیات به سیستم جدید می‌توان درصد ضایعات را کاهش داد./س  

برچسب ها: اردبیل ، پنیر ، پاستوریزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.