خبرنگار شبکه سي ان ان اعلام کرد دولت ايران در سراسر کشور اصول ايمني و مقاوم سازي را در ساختمان سازي اعمال مي کند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سي ان ان، خبرنگار سي ان ان در تهران گفت: دولت در سراسر ايران مقاوم سازي را انجام داده است و بسياري از ساختمانهاي قديمي مقاوم سازي شده است و تلاش شده تا ساختمان سازي بر اساس اصول مهندسي و مقاومت در برابر زمين لرزه انجام شود. هم اکنون قوانين و مقررات سختگيرانه اي وجود دارد که در ساختمان سازي بايد رعايت شود.

بر اثر وقوع دو زمين لرزه قوي در شمال غرب ايران دست کم 250 نفر جان خود را از دست داده اند. در اين حادثه بيش از دو هزار نفر هم مجروح شده اند. اين زمين لرزه ها که شش و چهار دهم و شش و سه دهم در مقياس امواج دروني زمين، ريشتر، به ثبت رسيده اند نزديک شهر تبريز رخ داد. اين دو زمين لرزه با فاصله يازده دقيقه رخ داد. بعد از آن چندين پس لرزه نيز گزارش شد. هم اکنون امدادگران به دنبال پيدا کردن افراد زنده در زير آوار هستند.

وزارت کشور ايران اعلام کرد تا کنون مرگ دست کم دويست و پنجاه نفر تاييد شده است. همچنين بيش از هزار و هشتصد نفر هم مجروح شده اند. البته وزارت کشور اعلام کرد فعلا عمليات امداد متوقف شده است از اين رو هنوز آمار جديد تلفات مشخص نشده است و احتمال افزايش آن وجود دارد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار