برای نخستین بار در سطح كشور كاركنان فنی صدا و سیمای مركز مهاباد موفق به ساخت دستگاه 'پانتوگراف' در این مركز شدند .

مدیر پشتیبانی فنی صدا و سیمای مركز مهاباد در گفت و گو باخبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: دستگاه پانتوگراف یكی از ملزومات سیستم نور استودیوها بشمار می رود كه قادر است پروژكتورها را در جهت عمودی حركت دهد .

جعفر رضا زاده گفت: پانتوگراف ساخته شده در مركز مهاباد دارای دو بخش اصلی 'هد' و 'بدنه' است كه هد آن شامل موتورگیربكس، قرقره ها و قسمت برقی و الكتریكی است و بدنه آن نیز با مكانیسم آكاردئونی از جنس آلومینیوم آلیاژی ساخته شده است .

وی افزود: هزینه نمونه خارجی این دستگاه حدود 65 میلیون ریال است كه با ساخت آن در داخل بیش از 25 میلیون ریال صرفه جویی ارزی شده است .

مجری این طرح ، دارا بودن سنسورهای تنظیم حد بالا و پایین، قطع دستگاه درزمان اضافه بار، قطع حركت در زمان برخورد با دوربین یا اجسام خارجی ، دارا بودن سیستم كنترل حركت بسیار ساده از طریق كلیدهای مخصوص، قابلیت ارتقاء سیستم و فرمان پذیری از طریق پالس های الكتریكی را از مزایای این دستگاه عنوان كرد .

رضازاده ، بالابودن كیفیت دستگاه نسبت به مدل مشابه خارجی آن، دارا بودن مدارهای كنترل الكترونیكی و قدرت كاملاً مطمئن آن، در دسترس بودن قطعات دستگاه در داخل كشور و كم هزینه بودن آن را از دیگر مزایای دستگاه پانتوگراف ساخته شده در واحد فنی صدا و سیمای مركز مهاباد دانست/س .

برچسب ها: مهاباد ، کشور ، دستگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.