سالانه يکصد هزار مورد شکايت شهروندان آلماني از جيب بري و کيف قاپي در ادارات پليس آلمان ثبت مي شود.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  کانال دوم تلويزيون دولتي آلمان، "سِت.دِ.اف"، در سال گذشته جيب بري در آلمان چنان شايع شد که از نظر تعداد، تاکنون هرگز به اين اندازه نبوده است. مجري اين شبکه اظهار داشت: شمار اين دزدان که با ديدن يک شهروند يا مشاهده کيفهاي پول خوش نماي مردم، وسوسه و دست بکار ترفند و فريبکاري مي شوند روز به روز در برلين، پايتخت آلمان در حال افزايش است.
خبرنگار اين شبکه گزارش داد: جيب برها در کمين مي نشينند و بدون جلب نظر و بطور نامحسوس و باورنکردني عمل مي کنند. هر چند مدتي است که همه ساله حدود يکصد هزار فقره جيب بري و کيف قاپي از سوي پليس آلمان ثبت و ضبط مي شود اما اين ميزان بازهم در حال افزايش است.
شبکه سِت.دِ.اف با اشاره به اينکه البته در اين ميان، يگانهاي ويژه پليس مخفي آلمان هم با دوربين هاي مخفي خود در جستجوي شکار جيب برانند، افزود: اين جيب برها که بعضا زنان و کودکانند در نقش گدا و دريافت کننده اعانه و کمکهاي مالي به مردم و گردشگران نزديک مي شوند.
گزارشگر "ست د اف" در ادامه با تاکيد مجدد بر اينکه افزايش جيب بري، برلين را کانون کلاهبرداران کرده خاطر نشان کرد: تنها در نيمسال اول سال جاري ميلادي، آمار اين جرم اجتماعي بيش از 20 درصد افزايش يافته است. کيف قاپان حرفه اي آلمان ديگر کمتر بدنبال ايجاد درگيري فيزيکي با طعمه خودند و در واقع با بهره گيري از شگردها و ترفندهاي خاص خود، دست به جيب بري مي زنند.  


برچسب ها: سرقت ، جیب ، برلین ، کیف قاپی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار