دکتر دانشجو نحوه پذیرش تک جنسیتی و آمار و ارقام آن را کاملا تشریح کرد.

دکتر کامران دانشجو، وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران با اشاره به پذیرش تک جنسیتی برخی از رشته ها در کنکور سراسری 91 اظهار داشت: ما امسال در مجموع ششصد و بیست هزار و سیصد و سی و سه نفر را در دانشگاه های دولتی پذیرش می کنیم که 90 درصد از این پذیرش ها بصورت رقابتی میان دختران و پسران است.

وی با اشاره به اینکه فقط 5 درصد پذیرش دانشگاه های امسال مختص زنان و 5 درصد دیگر مختص مردان است، افزود: پذیرش تک جنسیتی برای برخی از رشته ها که واقعأ مردانه یا زنانه هستند، صورت می گیرد.

دکتر دانشجو تصریح کرد: در رشته های غیر مرتبط مانند حسابداری، مدیریت و ادبیات و زبان فارسی پذیرش تک جنسیتی انجام نمی شود و دانشگاه ها از جمله دانشگاه چمران و خلیج فارس در این خصوص اصلاحیه صادر کرده اند.

وی ادامه داد: امسال بیست و دو هزار و پانصد و بیست و هفت رشته محل در دانشگاه ها وجود دارد که از این میان فقط 70 رشته محل پذیرش تک جنسیتی انجام می دهند.

وزیر علوم یاد آور شد: پذیرش تک جنسیتی برای ایجاد تعادل صورت گرفته و جوی  که هم اکنون در کشور بر ضد اینکار ایجاد شده نشات گرفته از فضای آن طرف آبهاست./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار