سخنگوي وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام كرد: با تامين مناسب كالاهاي اساسي، كنترل سيستم توزيع و مديريت مصرف در ميان مردم، شاهد افزايش قيمت‌ها نخواهيم بود و آثار تحريم‌ها به حداقل مي‌رسد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از شبکه اطلاع رساني توليد و تجارت ايران‌ (شاتا) ،سيدعليرضا شجاعي اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت براي مديريت بازار را در شش بخش تامين، توزيع، ذخيره‌سازي، تنظيم بازار، صادرات و بازرسي و نظارت تقسيم كرد و گفت: همانطور كه رهبر معظم انقلاب فرمودند شرايط اقتصاد ما، اقتصاد مقاومتي است و با سوء استفاده‌كنندگان در اين شرايط و كساني كه كالاها را با قيمت بالا و خارج از قاعده، عرضه كنند يا دست به احتكار بزنند ، به شدت برخورد خواهد شد و به همين خاطر طرح‌هاي نظارت و بازرسي در سطح كشور به اجرا در آمده است.

وي با تاكيد بر اينكه اولويت اول وزارتخانه، حمايت از توليد و اتكا به توليد داخلي در تنظيم بازار است، گفت: بخش‌هاي توليدي بايد از اين فرصت استفاده و با حداكثر ظرفيت توليد كنند تا نياز بازار داخلي برطرف شود و هم صادرات غيرنفتي افزايش يابد.

سخنگوي وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: البته انتظار مي‌رود دستگاه‌هاي پشتيبان به ويژه بخش مالي و پولي كمك كنند تامين مالي لازم براي سرمايه در گردش حوزه توليد صورت پذيرد.

وي گفت : با افزايش صادرات غيرنفتي مي‌توان اقتصاد مقاومتي را به اقتصاد تهاجمي تبديل كرد.

شجاعي گفت: اگر همه دست به دست هم دهند با توليد صادرات گرا در مقياس جهاني نه تنها شاهد تنظيم بازار پايدار در كشور خواهيم بود بلكه بازارهاي ديگر كشورها را نيز به خود متكي خواهيم كرد.

وي به نقش مردم اشاره و بر مديريت درست مصرف تاكيد كرد و اظهار داشت: كشور در حال حاضر به جهت تامين و ذخيره‌سازي در شرايط مناسبي است اما رفتار مصرفي مردم در اقتصاد مقاومتي بسيار مهم خواهد بود ، آنها با اصلاح الگوي مصرف مي‌توانند كمك شاياني به مديريت بازار كنند.

مشاور وزير صنعت، معدن و تجارت از رسانه‌ها خواست تا در اين مقطع، هوشمندانه نقش تاريخي خود را در توفيق كشور ايفا کنند./عب
برچسب ها: مدیریت ، اقتصاد ، مقاومتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار