مدير اداره جهاد كشاورزي شهرستان هويزه گفت: به دليل نبود آب و ممنوعيت كشت در حوزه كرخه، سطح زير كشت هويزه در فصل تابستان نسبت به تابستان گذشته 80 درصد كاهش يافته است.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان
؛عباس ساكي در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهاركرد: اراضي كشاورزي ما از طريق حوزه رودخانه كرخه نور و رودخانه نيسان تامين آب مي‌شوند.

 وي افزود: اگرچه در حال حاضر در سطح محدودي كشت تابستانه انجام شده است اما اين ميزان كشت قابل مقايسه با سال‌هاي گذشته نيست.

 ساكي تصريح‌كرد: در حال حاضر كشاورزان 400 هكتار شلتوك و 500 تا 600 هكتار سبزي و صيفي‌جات كشت كرده‌اند و مجموع اراضي كشت‌شده در فصل تابستان به 1200 هكتار مي‌رسد.

 وي عنوان‌كرد: اين ميزان اراضي كشت‌شده نيز از آب كافي برخوردار نيستند. آبي كه براي اراضي تامين مي‌شود شور است و از سوي ديگر كشاورزان شهرستان مجهز به تجهيزات زهكشي نيستند.

 ساكي ادامه‌داد: متاسفانه به دليل نبود آب، نمي‌توانيم امسال متناسب با ظرفيت‌هاي شهرستان كشت تابستانه داشته باشيم.

 وي اظهاركرد: كاهش سطح زير كشت هم به توليد و هم به اشتغال كشاورزان شهرستان لطمه مي‌زند؛ كشاورزان وقتي منبع درآمدي نداشته باشند، بيكار مي‌شوند و توليد نيز كاهش مي‌يابد.

 

ساكي بيان‌كرد: كشاورزان انتظار دارند آب در زمان مناسبي در اختيار آن‌ها قرار گيرد. آ‌ن‌ها همچنين در روند كشت محصولات خود به دليل بالابودن ميزان شوري آب، به زهكش نياز دارند.

 وي افزود: اگر فصل كشت تمام شود، تامين آب براي كشاورزان فايده‌اي ندارد و بايد در موعد مقرر اراضي آن‌ها آبياري شود به دليل اين‌كه هر گياه دوره رشد مشخصي دارد.

 ساكي يادآورشد: در كشت پاييزه به بخش عمده‌اي از اراضي گندم، جو و كلزا خسارت ناشي از خشكسالي وارد شد؛ ارزيابي‌هاي لازم براي برآورد خسارت انجام شده اما هنوز پرداختي صورت نگرفته است./س

 

برچسب ها: کاهش ، کشت ، تابستانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.