اعضای هیات انتخاب فیلم های مستند دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت و دفاع مقدس معرفی شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی جشنواره بین المللی فیلم مقاومت و دفاع مقدس؛ با اعلام این خبر؛ اسامی اعضای هیات انتخاب آثار مستند جشنواره را به این ترتیب اعلام کرد: ناصر کریمان، مصطفی دالایی، محمد صدری، ابراهیم کیهان و رضا درستکار

این هیات قرار است فیلم های مستند رسیده با دبیرخانه جشنواره بین المللی فیلم مقاومت را ارزیابی و انتخاب نمایند.

برپایه این خبر؛ مصطفی دالایی متولد 1338 تهران دارای مدرک کارشناسی فیلمسازی با گرایش فیلم برداری از دانشکده صدا و سیما است . وی تا کنون مستندهایی از جمله هفت قصه از بلوچستان ، امام فراسوی مرزهای، مجموعه برنامه های پرتو حسن ، ناز تو نیاز ما و ... را کارگردانی کرده است . همچنین حضور در گروه های مستند جهاد سازندگی در تهیه فیلم های مستند از روستاها  و از 8سال دفاع مقدس در سمت فیلمبردار  ،کارگردان و تدیونگر ، تولید مجموعه های مستند تلویزیونی ، حضور در گروه روایت فتح و غیره از دیگر فعالیت های هنری او محسوب می شود .

رضا درستکار متولد 1343 تهران دارای مدرک کارشناسی زبان و ادبیات فارسی است . از جمله آثار او می توان به ساخت مستندهای فریدون گله کجاست ؟ ، حاجی گولیت ، اکبر جوجه ، دستم پاست و تله فیلم روز برمی خیزد اشاره کرد . علاوه بر این همکاری با نشریات به عنوان نویسنده و منتقد از سال 1368 ، تالیف کتب فریدون گله ، بهمن فرمان آرا ، با مجید مجیدی ، روایت های مستند و ... از دیگر فعالیت های او محسوب می شود .

 

محمد صدری متولد 1342 تهران دارای مدرک کارشناسی سینمای با گرایش فیلمبرداری و کارشناسی ارشد پژوهش هنر است . از جمله آثار او در سمت های دستیاری فیلم بردار ، مدیر فیلمبرداری ، کارگردانی و تهیه کنندگی می توان به مجموعه مستندهای روایت فتح ، خنجر و شقایق ، رهاورد هند ، دره ارغوان ، از افریقا ، همراه با نیل ، سفری به شرق دور ، چشمه خورشید ، افغانستان سرزمین خسته ، یادهای سبز ، کوبا مرز سایه روشن و فیلم های ویدئویی اربعین و پاپوش اشاره کرد . همچنین او کارشناس رسمی دادگستری در رشته فیلم ، عکس و امور سینمایی است .صدری تا کنون کتاب های فیلمبر داری مستند جنگی ، مفهوم واقعیت در هنر و سینما و 3جلد سفرنامه به سیاره رنج را به نگارش در آرورده است .

ابراهیم کیهانی متولد 1325 شهمیرزاد دارای مدرک معادل کارشناسی هنر است . تدوین و تهیه کنندگی و کارگردانی مجموعه های تلویزیونی روزهای آتش ، قطعه ای از بهشت ، آبی به رنگ گلدسته ها ، آری اینچنین بود برادر ، میعاد با ابراهیم در گلستانه از جمله آثار مهم اوست . همچنین از دیگر فعالیت های او می توان به فعالیت در امور فنی فیلم در سینما از سال 40 در حوزه های صدابرداری ، لابراتوار ، تدوین ، میکساژ ، فیلمبرداری و ساخت آنونس اشاره کرد .

ناصر کریمان  از مدیران با سابقه صدا و سیما است که تا کنون مدیریت گروه اجتماعی شبکه تهران ، مدیریت نظارت فرهنگی سیما فیلم ، مدیریرت شهرک سینمایی غزالی ، مدیریت گروه ورزش و تفریحات شبکه 5 و ... را برعهده داشته است ./ي2
برچسب ها: فیلم ، مستند ، جشنواره ، مقاومت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار