رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل با اظهار تاسف از زلزله مهیب شمالغرب کشور این زلزله را حکایت تلخ بی‌توجهی به روستانشینان و ساکنان مناطق محروم اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ جلیل جعفری‌بنه خلخال دیروز ضمن ابراز تاسف از حادثه تلخ و تاسف‌بار زمین لرزه در شهرهای اهر، ورزقان و هریس و بخشی از مناطق شمال استان اردبیل گفت: از طریق مجلس و به عنوان رئیس مجمع نمایندگان استان موضوع محرومیت‌زدایی از روستاها و مقاوم‌سازی مساکن روستایی را از دستگاه‌های ذیربط به جد پیگیر است تا در بروز چنین حوادثی شاهد گستردگی مرگ و میرها نباشیم.

وی افزود: در حالی بیش از 300 نفر در سه شهر آذربایجان شرقی جان باخته‌اند که این زلزله مهیب می‌تواند هشداری برای همه مسئولان استان اردبیل و به ویژه مسئولان شهرستان خلخال و کوثر باشد که در بهسازی و نوسازی اماکن روستایی دچار برخی غفلت‌ها شده‌اند که امیدواریم با تدبیر به گونه‌ای اقدام کنیم تا ایمنی سکونت در واحدهای مسکونی روستایی زمینه‌ساز اعتماد عمومی نیز شود.

جعفری بنه اظهار امیدواری کرد و گفت: با همراهی مجلس و تامین اعتبارات لازم از سوی دولت بحث مقاوم‌سازی مساکن روستایی به شکل واقعی نه در حد شعار عمل شده تا از بروز حادثه و کشتارهای جمعی در حوادثی همچون زلزله پیشگیری شود و خطرات و آسیب‌ها نیز به حداقل برسد چرا که امروز در دنیا برای مقابله با حوادثی همچون زلزله بهترین تدبیر پیش‌بینی و پیشگویی با تکیه بر ساخت و ساز‌های اصولی و ایمن و مقاوم است.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل در ادامه افزود: مجلس نیز موضوع زلزله شهرهای اهر، ورزقان و هریس را مورد بررسی و واکاوی قرار داده و از متولیان امر در پیشگیری‌های مناسب از این حوادث بازخواست می کند./س

برچسب ها: اردبیل ، بی ، توچهی ، به ، روستاها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.