معاون اجتماعی سازمان بهزیستی خراسان جنوبی در خصوص آمار اعتیاد به مواد مخدر زنان استان، گفت: آمار مورد استناد و دقیقی از جمعیت زنان معتاد در استان وجود ندارد اما آمارها نشان دهنده این است که شیوع اعتیاد زنان در استان رو به افزایش است.

 علی عرب نژاد در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ در خصوص الگوی اعتیاد زنان در کشور، تاکیدکرد: بیشتر زنان معتاد دارای همسران معتاد بوده و همسران برای جلوگیری از فشارهای زنان در ترک اعتیاد، آن‌ها را در اعتیاد خود شریک می‌کنند. 

 معاون اجتماعی سازمان بهزیستی خراسان جنوبی در خصوص عوارض اصلی اعتیاد زنان، گفت: از عوارض اصلی اعتیاد زنان کاهش شدید عملکرد عاطفی نسبت به فرزندان و همسرشان است که خود آن، زمینه ایجاد ارتباط ضعیف والدین و وجود کودکان بی انضباط با احتمال بالای ارتکاب به انواع بذهکاری می‌شود. 

 عرب نژاد اظهارکرد: در خانواده‌های معتاد، فرزندان الگو برداری از رفتار مادر دارند و مصرف مواد را رفتار بهنجار دانسته و رفتار مشابه مادر را پیشه کار خود قرار می‌دهند. 

 وی تاکیدکرد: زنان معتاد در صورت بارداری کودکان ضعیف با احتمال مرگ و میر بالا و اعتیاد مادر زادی دارند.   معاون اجتماعی سازمان بهزیستی خراسان جنوبی ادامه داد: مادران معتاد بعد از تولد به علت بی‌حوصلگی و نداشتن احساس مسوولیت، کودکان خود را معتاد و از نظر تاثیر فردی با توجه به نداشتن توان اقتصادی برای تامین هزینه خرید مواد زمینه بی‌بند و باری و فساد اخلاقی را فراهم می‌کنند.  

عرب نژاد تاکید کرد: اعتیاد مادران باردار باعث سقط جنین، نداشتن رشدکافی، مسمومیت دوران بارداری، جداشدن زود رس جفت، زایمان زودرس، انتقال بیماری و عفونت به کودک می‌شود.  

عرب نژاد خاطرنشان کرد: در کشور 7 درصد معتادها را زنان تشکیل می‌دهند که این مساله آسیب پذیری کانون خانواده را افزایش داده و زنگ خطری برای سلامتی خانواده‌ها در جامعه محسوب می‌شود.  /س 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.