رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان از انجام 1668مورد جراحی در بیمارستانهای استان در بخش های اتاق عمل و اورژانس خبر داد.

 

دکتر حامد جعفر زاده در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ، با اعلام این خبر گفت: از این تعداد 162 مورد در بخش اورژانس بیمارستان سینا، 508 مورد در بخش اورژانس بیمارستان امام رضا، 213 مورد عمل جراحی در بخش اورژانس بیمارستان شهدا صورت گرفته است.

وی همچنین از انجام 62 مورد عمل جراحی در بخش اورژانس شهید محلاتی و 71 مورد در بخش اورژانس بیمارستان عالی نسب خبر داد.

به گفته ی جعفرزاده در مجموع 652 مورد عمل جراحی در بخش اتاق عمل در جریان وقوع این زلزله در بیمارستانهای استان صورت گرفته است که از این تعداد 401 مورد در بیمارستان امام رضا و 205 مورد در بخش اتاق عمل بیمارستان شهدا انجام شده است.

وی یادآور شد: در بخش اتاق عمل های بیمارستانهای عالی نسب، شهید محلاتی، و بیمارستان سینا نیز به ترتیب 20، 14 و 12 مورد عمل جراحی، بر روی زلزله زدگان شهرستانهای اهر، ورزقان و هریس انجام شده است.

بر اساس گزارش مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان تعداد فوتی ها در شهرستان اهر، 53 تن؛ شهرستان هریس 127 تن و در شهرستان ورزقان نیز تا آخرین لحظه آمار 88کشته اعلام شده است.

لازم به ذکر است: بیمارستانهای تبریز نیز، جواز فوت 38 تن از زلزله زدگان بستری در بیمارستانهای شهدا، امام رضا و سینای تبریز صادر شده است./س

 

برچسب ها: عمل ، جراحی ، مجروحان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.