استاندار مرکزی گفت: برگزاری اجلاس سران غیرمتعهدها در تهران نشانگر دیپلماسی قوی ایران و نقش سازنده كشور در معادلات جهانی است.

'علی اكبر شعبانی فرد در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک افزود: برگزاری این اجلاس در تهران با توجه به جایگاه و موقعیت جمهوری اسلامی ایران و تبلیغات خاص كشورهای غربی علیه ایران از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی خاطر نشان كرد: اجلاس غیر متعهدها به نگرانی بزرگ آمریكا تبدیل شده است به همین دلیل تلاش می كند با هر یك از اعضاء وارد مذاكره شود و زمینه ای فراهم كند كه این اجلاس نتایج ملموسی نداشته باشد.

استاندار استان مركزی اضافه كرد: برگزاری این اجلاس بسیار مهم در تهران به دنیا ثابت خواهد كرد كه ایران با وجود تهدیدها و تحریم های دشمنان در انزوا نیست بلكه در همه ابعاد پویا و فعال است.

شعبانی فرد تاكید كرد: برگزاری شایسته این اجلاس كمك بزرگی به حل بحران های منطقه كرده و بسیاری از توطئه های جهان غرب را خنثی خواهد كرد.

وی اظهار كرد: اجلاس غیر متعهدها گامی بزرگ در تقویت بیداری اسلامی است در شرایطی كه آمریكا و همدستان او شاهد سقوط مهره های دست نشانده خود در خاورمیانه هستند اتحاد و همدلی اعضای غیر متعهدها در این اجلاس بار دیگر می تواند استكبار جهانی را غرق در ماتم كند.

استاندار تصریح كرد: حضور اعضای جنبش غیر متعهدها زمینه دیگری برای شكستن تحریم های غرب فراهم كرده و علاوه بر این به یك جانبه گرایی غرب پاسخ قاطعی خواهد داد.

شعبانی فرد بیان كرد: همچنین این اجلاس باعث می شود ایران اسلامی نقش موثری در مدیریت تحولات منطقه ایفا و گسترش بیداری اسلامی را تقویت كند.

وی یادآور شد: این اجلاس نوید بسیار خوبی برای ملت ایران و فرصت مطلوبی برای تبادل افكار بین كشورهای غیرمتعهد است كه بدانند جمهوری اسلامی ایران در برابر هیچ قدرتی تسلیم نمی شود.

جمهوری اسلامی ایران در دهه نخست شهریور ماه سال جاری میزبان بزرگترین اجلاس بین المللی طول تاریخ خود با عنوان شانزدهمین 'اجلاس سران جنبش غیر متعهد' خواهد بود.

جنبش عدم تعهد 120 عضو دارد كه 52 سال قبل در دوران جنگ سرد تشكیل شد و جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی شكوهمند انقلاب اسلامی به عضویت این جنبش درآمده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.