ماهی‌های چرب تضمینی برای سلامت قوه ی بینایی

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ، مصرف منظم ماهی و به ویژه ماهی‌های چرب مانند ماهی آزاد یا ماهی تن به حفظ قدرت بینایی و حتی پیشگیری از نابینایی در ایام کهولت سن کمک زیادی می‌کند.

این گفته، نتیجه‌ی تلاش یک گروه از محققان کانادایی است که ثابت کرده‌اند مصرف ماهی‌های چرب و دریافت اسیدهای چرب امگا 3 از زوال قدرت بینایی

پیشگیری به عمل می‌آورد.

نتایج بررسی‌های این محققان نشان می‌دهد مصرف مکمل‌ها امگا 3 از بروز مشکلات بینایی و همچنین نابینایی در سالمندان جلوگیری می‌کند.

متأسفانه مشکلاتی که برای قوه‌ی بینایی ما می‌افتد در نتیجه‌ی تجمع توکسین‌ها و یا همان سموم در پشت چشم‌ها بروز پیدا می‌کند. به عقیده‌ی محققان، اسیدهای چرب امگا 3 می‌توانند این سموم را مهار کرده و از تجمع آن‌ها جلوگیری کنند.

مصرف ماهی به ویژه ماهی‌های سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 مانند ماهی آزاد و ماهی تن به همه توصیه می‌شود و محققان یک دلیل دیگر برای مصرف بیشتر این ماهی‌ها ارائه داده‌اند.

محققان توصیه می‌کنند به ویژه افرادی که پا به سن گذاشته‌اند بیشتر از فواید این ماهی‌ها استفاده کنند و به طور مرتب ماهی بخورند.

متأسفانه مشکلاتی که برای قوه‌ی بینایی ما می‌افتد در نتیجه‌ی تجمع توکسین‌ها

و یا همان سموم در پشت چشم‌ها بروز پیدا می‌کند. به عقیده‌ی محققان، اسیدهای چرب امگا 3 می‌توانند این سموم را مهار کرده و از تجمع آن‌ها جلوگیری کنند

پیش از این فواید و خواصِ دیگرِ اسیدهای چرب ضروری در مقابله با بسیاری از بیماری‌های مربوط به کهولت سن به اثبات رسیده است. بیماری‌هایی از قبیل سرطان، بیماری‌های قلبی عروقی و غیره.

محققان تضمین سلامت چشم‌ها را نیز به این لیست بلند بالا اضافه کرده‌اند.

از همه مهم‌تر این که اسیدهای چرب امگا 3 برای حفظ قدرت مغز نیز بسیار حیاتی است. پس توصیه‌ی محققان را گوش کرده و سلامت بدن خود را با این اسیدهای چرب تضمین کنید./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.