استاندار خراسان رضوی گفت: کسب سهمیه پارالمپیک موفقیت بزرگی برای ورزشکاران استان محسوب می شود


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد محمود صلاحی در دیدار با ورزشکاران خراسانی اعزامی به این مسابقات افزود: کسب سهمیه 12 درصدی ورزشکاران پارالمپیکی کشور از سوی استان گواهی بر ظرفیت بالای ورزش جانبازان و معلولان خراسان رضوی در بعد قهرمانی است.

وی افزود: ورزشکاران پارالمپیکی مصداق آیه شریفه "و بشرالصابرین" و مصداق صبر و ایستادگی هستند و مدال آنان بسیار ارزشمند است.

صلاحی ابراز امیدواری کرد: با بالا رفتن پرچم ایران در مسابقات پارالمپیک، قلب مردم کشور همچون مسابقات المپیک مشعوف شود.

استاندار خراسان رضوی از ساخت مجموعه تخصصی ورزشکاران جانباز، معلول و نابینای استان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: به سازمان مسکن و شهرسازی ابلاغ خواهد شد تا زمینی در منظقه مناسبی از شهر در اختیار اداره کل ورزش و جوانان قرار گیرد که سرمایه اولیه ساخت این مجموعه از بودجه سال 91 استان تامین خواهد شد.

وی درباره هدایای اهدایی استانداری به مدال آوران پارالمپیکی خراسان رضوی اظهار داشت: حداکثر 30 روز بعد از بازگشت ورزشکاران از مسابقات پارالمپیک لندن به مردان دارنده مدال طلا یک واحد آپارتمان مسکن مهر در شهر گلبهار، به ورزشکاران نقره ای یک سفر حج با یک نفر همراه و به ورزشکاران مردی که مدال برنز این مسابقات را کسب کنند یک سفر عتبات عالیات با یک نفر همراه اهدا خواهد شد.

صلاحی افزود: به بانوان ورزشکار خراسان رضوی اعزامی به مسابقات پارالمپیک لندن که موفق به کسب هریک از مدال های طلا، نقره و برنز شوند نیز یک واحد آپارتمان مسکن مهر در شهر گلبهار تعلق خواهد گرفت.

در ادامه این نشست سیدعلی اکبر هاشمی جواهری مدیرکل ورزش و جوانان اظهار کرد: خوشبختانه خراسان رضوی در زمینه ورزش جانبازان و معلولان در سطح کشور بعد از تهران دارای رتبه دوم است که حضور 9 ورزشکار از استان در پارالمپیک لندن گواه این مدعا می باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مجموعه ورزشی 15 خرداد که هم اکنون در اختیار هیأت جانبازان و معلولان خراسان رضوی قرار دارد برای فعالیت 5 هزار ورزشکار جانباز و معلول استان کافی نیست و امیدواریم با ایجاد مجموعه ای تخصصی ویژه این ورزشکاران، شاهد تعداد نمایندگان بیشتری از خراسان رضوی در مسابقات پارالمپیک برزیل باشیم.

هاشمی همچنین از تشکیل کمیته تخصصی به منظور برنامه ریزی برای المپیک برزیل در اداره کل ورزش و جوانان استان خبر داد.

در ادامه هادی رضایی سرمربی تیم ملی والیبال نشسته ایران در بازی های پارالمپیک لندن با اشاره به سهم 12 درصدی خراسان رضوی در ورزشکاران اعزامی و حضور 3 مربی در این مسابقات از جایگاه مناسبی برخوردار است، تصریح کرد: متاسفانه از نظر زیرساختی در ورزش جانبازان و معلولان در رتبه 30 ام کشور قرار داریم.

وی افزود: این در حالی است که در صورت فراهم شدن زیرساخت های مناسب در استان می توانیم برای رقابت های پارالمپیک آینده از سهیمه 25 درصدی برخوردار باشیم

برچسب ها: پارالمپیک ، لندن ، ورزشکار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.