امشب ساعت 23:15 در شبكه 4 سيما در برنامه هزار و يك شب و در روند بررسي قديمي ترين نسخه هاي قرآني، تصاويري از دست خط ارزشمند از امام علي (ع) پخش مي‌شود.

عليرضا حائري تهيه كننده برنامه "هزار و يك شب" شبكه 4 سيما در گفتگو با خبرنگار حوزه راديو و تلويزيون باشگاه خبرنگاران ضمن بيان اين مطلب افزود:در برنامه امشب راجع به استاد "راميار "كه جمع ‌آوري نسخ قرآني را بر عهده داشته است به گفتگو مي‌پردازيم.
وي ادامه داد:در اين برنامه به اين نكته مي‌پردازيم كه قرآن از چه زماني جمع آوري شد و همچنين روند كتابت قرآن در قرون مختلف را مورد بررسي قرار مي‌دهيم.
وي با اشاره به قديمي ترين نسخه هاي قرآني موجود در جهان و ميهمان برنامه  امشب تصريح كرد:دكتر مرتضي كريمي نيا،عضو هيئت علمي بنياد دايره المعارف اسلامي ميهمان برنامه امشب است و تصاويري كه اين فرد از موزه هاي لندن،مسكو و پاريس در رابطه با قديمي ترين نسخه هاي قرآني در تاريخ ديانت تهيه كرده نيز، پخش مي شود.
حائري در ادامه افزود:در ميان اين تصاوير تصاويري نمايش داده مي‌شود كه در آنها توضيح دكتر كريمي نيا راجع به پوست هايي كه قرآن كريم چندين بار روي آنها نوشته شده و اين موضوع نگارش چند باره توسط كربن 14 تشخيص داده شده نيز پخش مي شود كه چنين تصاويري نيز مربوط به موزه هاي لندن، مسكو و پاريس است.
حائري خاطرنشان كرد:در بين اين تصاوير همچنين تصاويري از دست خط هاي مربوط به صدر اسلام كه در رابطه با نسخ قرآني است نيز پخش مي‌شود كه در بين اين دست خط ها،دست خطي گرانبها و ارزشمند از مولاي متقيان، حضرت علي (ع) نيز به چشم مي‌خورد.
گفتني است؛هزار و يك شب امشب ساعت 23:15 ميهمان مخاطبان شبكه 4 سيما مي‌شود./ه
برچسب ها: دست ، خط ، ارزشمند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار