رسانه ها هميشه در توسعه و پيشرفت يك كشور نقش بسزايي دارند و به ويژه مي‌توانند زبان كودكان و نوجوانان باشند و حقوق آنها را از جامعه و مسئولين مطالبه كنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛سيد صادق رضايي مديرعامل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان در مراسم تجليل از خبرنگاران رسانه هاي جمعي فعال در حوزه خبري كودك و نوجوان در مراسمي كه عصر روز گذشته در مركز آفرينش هاي فرهنگي هنري كانون برگزار شد گفت:هم اكنون هيچ قشري در جامعه به صورت خاص در ايران و به صورت عام در جهان در بخش هاي مختلف اقتصادي،صنعتي،سياسي و فرهنگي بدون نياز به رسانه نمي‌توانند به حيات خود ادامه دهد،رسانه حذف نشدني است و جايگزيني ندارد.
وي افزود:رسانه چه به صورت سنتي،ديجيتال و چه به صورت مجازي باشد در توسعه و پيشرفت يك كشور موثر است.جايگاه رسانه بي بديل بوده و هيچ كس نمي‌تواند از رسانه قهر كند.
رضايي تصريح كرد:رسانه ها بايد همواره مشكلات را بيان كنند و براي حل آنها از مسئولين مطالبه كنند.
مديرعامل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان بيان كرد:روزنامه نگاراني كه در حوزه كودكان و نوجوانان مي‌نويسند بايد در نظر بگيرند كه مخاطبان اصلي آنها كودكان و نوجوانان هستند و بايد براي رفع كمبودهاي نيازهاي اين قشر تلاش كنند.
وي اظهار داشت:كودكان و نوجوانان نمي‌توانند از حق خود دفاع كنند رسانه ها بايد حق و حقوق آنها را مطالبه كنند شاهد هستيم بسياري ناشر كودك و نوجوان هستند؛ولي صد درصد كتابهايي را كه چاپ مي‌كنند ترجمه است و اين بزرگترين ضربه به قشر كودك و نوجوان است.
رضايي تاكيد كرد:رسانه ها بايد از زاويه ديد بچه ها نيازهاي آنها را مطالعه كنند و بايد در زمينه فرهنگ،هنر،ادبيات‌،موسيقي و سينما از كودكي فرهنگ سازي كرد.زماني كه بچه در دوران كودكي خود طعم ديدن يك فيلم زيباي كودكانه را نچشيده است؛چگونه مي‌توان انتظار داشت در دوران بزرگسالي به سينما برود.
مديرعامل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان در پايان فاجعه زلزله آذربايجان شرقي را تسليت گفت و تصريح كرد:مربيان كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان به مناطق زلزله زده اعزام شدند تا بهداشت رواني كودكان و نوجوانان آسيب ديده را بهبود ببخشند./ه
برچسب ها: رسانه ، زبان ، کودکان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار