حنا عرق بدن را کم می کند.صبح‌ها بهترين زمان براي استفاده از مواد خوشبوكننده و ضد تعريق است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ، بهترين زمان براي استفاده از مواد خوشبوكننده براي بدن صبح بعد از استحمام است، زيرا اين مواد مجاري غدد را مي‌بندند و موجب كاهش تعريق بدن در طول روز مي‌شوند. استفاده از اين مواد براي افرادي كه بوي عرق آنها زياد است مشكلي ايجاد نمي‌كند.

اسپري يا مام‌هاي خوشبوكننده بايد روي پوست سالم استفاده شوند و اگر در نقطه‌اي از بدن زخم يا خراشيدگي هست نبايد از اين در اين نقاط به‌كار برده شود. استفاده از مواد خوشبوكننده براي بچه‌ها اصلا توصيه نمي‌شود، چرا كه در كودكان غدد تعريق بسته است و كودكان اصلاً عرق نمي‌كنند به همين دليل استفاده از مام و اسپري خوشبو كننده براي كودكان لزومي ندارد.

حنا به خاطر ويژگي قابض بودن و به دليل اين‌كه غدد عرق را كم مي‌كند و چربي پوست را كاهش مي‌دهد خاصيت ضد تعريق دارد و افراد مي‌توانند براي كاهش بوي بد بدن از آن استفاده كنند.تعريق فرآيندي براي تنظيم دماي بدن است. زماني كه اين عرق، محيطي براي تكثير باكتري‌ها شود، ايجاد بوي بد و ناخوشايند مي‌كند. بهترين روش براي مبارزه با بوي بدن پيشگيري از وقوع آن است و براي بسياري از افراد رعايت صحيح بهداشت، يعني شستشوي مرتب بدن و استفاده از مواد ضد تعريق، كفايت مي‌كند./س

برچسب ها: حنا ، ضد ، تعریق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.