عليرضا مجيدي در وبلاگ يک پزشک عکس هاي برندگان مسابقه جديدنشنال جئوگرافیک را به نمايش گذاشته است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،نشنال جئوگرافیک به صورت پیوسته، مسابقاتی در بخش‌های مختلف برگزار می‌کند، به تازگی نتایج بخش مسافرت از سوی این نشریه انتخاب شده‌اند که مروری بر عکس‌های منتخب، خالی از لطف نیست:

۱- پروانه: این عکس برنده جایزه اول شده است، در این عکس، زندگی یک خانواده افغان چادرنشین را می‌بینیم، نگاهی به عکس نشاندهنده تضاد زندگی در داخل چادر با شرایط دشوار بیرون است. در این عکس، یک دستگاه تلویزیون و یک دستگاه پخش موسیقی دیده می‌شود.

گرچه افراد این قبلیه دور از هر شهر و روستایی در ارتفاع ۴۳۰۰ متری سطح دریا، زندگی می‌کنند، ولی چادرهایشان مجهز به صفحات خورشیدی برای تولید الکتریسیته است و حتی گوشی موبایل دارند و می‌توانند برنامه‌های ماهواره‌ای را هم تماشا کنند. جلوه‌ای از هم‌درآمیختگی سنت و مدرنیته!

از سوی دیگر بافت و رنگ‌بندی عکس هم قابل توجه است. این عکس در گذرگاه «واخان» گرفته شده است.

۲- بادکنک من: این عکس سیاه و سفید، برنده جایزه دوم شده است، عکس را می‌توان فارغ از زمان و مکان در نظر گرفت چرا که بدون توجه به اینکه این عکس در ویتنام گرفته شده است، شادی کودکان در حین بازی با بادکنک‌ها می‌تواند در هر زمان و مکانی رخ بدهد. در عین حال پشت‌زمینه مه‌آلود عکس، فضا را رؤیایی‌تر کرده است.

3- عکسی زیبا از یک درخت افرای ژاپنی:

4- گم‌شده در زمان، در یک جنگل باستانی: این عکس در مورونداوا در غرب ماداگاسکار، در جنگلی از درخت بائوباب گرفته شده است. قدم زدن در میان چنین درختان عظیمی که سن بعضی‌هاشان بیشتر از هزار سال است و هیچ شباهتی به دیکر درختان کره زمین ندارند، حس و حال کاملا متفاوت و گاه ترس‌آوری ایجاد می‌کند.

5- موج‌سواری در زیر امواج، عکسی که در ساحل فیجی گرفته شده است:

6- بیشتر از دو هزار معبد بودایی در «باگان»، جایی که زماین پایتخت امپراتوری «پاگان» بود وجود دارد، در این عکس در نمای پشت‌زمینه‌ای از یک معبد، کشاورزی در حال به چرا بردن دام‌های خود دیده می‌شود:

7- شام آخر داوینچی؟! نه! اینها فقط پیرمردهای مراکشی هستند که گوشه‌ای نشسته‌اند و در حال حرف زدن و گذراندن زمان هستند:

8- روستای Gásadalur که در پشت‌زمینه اش جزیره Mykines دیده می‌شود. زمان نوردهی این عکس یک دقیقه و ۱۰ ثانیه است:

9- این عکس، عکس انتخابی خوانندگان نشنال جئوگرافیک است و کلبه‌ای را در زیر نور ستارگان در «فینمارک» در نروژ نشان می‌دهد:

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.