نماینده مردم دزفول درمجلس شورای اسلامی با اشاره به خاطرات و لحظات شیرین و معنوی ورود آزادگان به میهن اسلامی گفت: آزادگان اسوه مقاومت و وارستگان سرافراز دفاع مقدس هستند.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی ' عباس پاپی زاده پالنگان ' ضمن گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی ، لحظات سخت و جانفرسای دوران اسارت آزادگان را یاد آور شد و افزود: اراده‌های ایمانی و همت‌های بلند در روح و جان آزادگان تجلی پیدا می ‌كند.

وی گفت: آزادگان سرافراز ما در دوران اسارت ، سفیران سرافرازی و وارستگان نامدار مكتب امام خمینی (ره) بودند كه این موضوع جایگاه آزادگان را در جامعه ویژه كرده است.

سخنگوی كمیسیون كشاورزی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آزادگان با صبر و ایثار از عظمت راه افتخار آفرین شهدا صیانت كردند لذا تكریم این عزیزان مایه مباهات و یاد و خاطره ایثارگری های آنها بر بر ما مسوولین امری بدیهی است.

وی با اشاره به این مطلب كه با ورود آزادگان به كشور، قلب رهبر و ملت شاد شد گفت: روحیه و شجاعت انسان هایی كه سالها در زندان های رژیم بعث به سر می بردند را باید تحسین كرد زیرا مردم ایران اسلامی با الگوبرداری از همین مردان توانستند روحیه مقاومت و ایستادگی را در مقابل تجاوزات رژیم عراق تقویت و راه راستین امام خمینی (ره) را جاودان و زنده نگه دارند.

پاپی زاده پالنگان مقاومت تاریخی مردم ایران در دوران جنگ تحمیلی را یاد آور شد و اظهار داشت: رژیم بعث عراق كه از حمایت نظامی جهان خواران غربی برخوردار بود، 31 شهریور ماه سال 59 حمله نظامی به ایران را آغاز كرد ولی شجاعت و پایمردی جان بركفان كشورمان حمله متجاوزانه را مهار و با تاسی از آرمان های امام خویش از حقوق خود صیانت و دفاع كردند.

وی عزت و افتخار امروز كشور را مرهون رشادت ها و ایثارگری های آزادگانی دانست كه روحیه ملكوتی و آسمانی داشتند.

نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان كرد كه وظیفه همگی ما این است كه از خون پاك شهدا كه با از خودگذشتگی خود از كیان ایران اسلامی حفاظت كردند، پاسداری كنیم و با حفظ كرامت و سیره آن پرندگان عاشق بال بتوانیم راه ارزشمند شهادت را تداوم و استمرار بخشیم.

وی عنوان بزرگ آزادمردی را برگرفته از بزرگ آزادمرد شیعه حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) عنوان كرد و گفت كه آزادگان كشور با یدك كشیدن این عنوان بزرگ در زمان اسارت فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج دادند. /س
برچسب ها: آزادگان ، اسوه ، مقاومت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.