رییس سازمان جهاد کشاورزی میزان اعتبارات اختصاص یافته برای افزایش تولید گیاهان زینتی در سال گذشته را 34 میلیون تومان عنوان کرد و گفت : در 4 ماهه نخست سال جاری نیز 8 میلیون و 500 هزار تومان اعتبار برای افزایش تولید گیاهان زینتی در نظر گرفته شده است .


    هادربادی  در گفتگوبا خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند دگفت: همچنین  ارزش تولیدات گیاهان زینتی در 4 ماهه نخست سال جاری از حدود 2 

هزار و 600 متر مربع واحد های گلخانه ای را 13 میلیون 500 هزار تومان عنوان کرد وافزود :  در 4 ماهه  سال جاری  حدود 75 هزار شاخه گل رز و یک هزار گلدان شمعدانی , رزماری و پتوس در استان تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ده درصد افزایش داشته است.  

وی  همچنین میزان سالیانه تولیدات گلخانه های گل و گیاهان زینتی در استان را 4 میلیون 400 هزار شاخه بریده ,  16 هزار درخت و درختچه زینتی و 6میلیون شاخه گل نرگس عنوان کرد و اظهار داشت : میزان ارزش تولیدات حدود یک هزار 560میلیون ریال بوده است  .  

  در حال حاضر در این حرفه حدود 60 نفر مشغول به کارند که گل نرگس بومی ایران , رز , داوودی , شمعدانی , اطلسی , انواع کاخ , نخل , زرشک و سرو زینتی از جمله گونه های با ارزش گلهای زینتی و درختچه ای تولیدی در استان است .  /س

برچسب ها: تولید ، گیاهان ، زینتی ، در ، استان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.