ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی گفت: در چهار ماه نخست امسال 99 درصد وارداتی که از آذربایجان‌غربی انجام گرفته است از طریق گمرکات این استان بوده است.

میرهاشم سیداحمدی در گفت‌وگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: چهار ماه نخست امسال 263 هزار تن کالا به ارزش 348 میلیون دلار از طریق گمرکات استان آذربایجان‌غربی وارد شده است.

وی با اشاره به اینکه این میزان در مدت زمان مشابه سال گذشته 218 هزار تن به ارزش 274 میلیون دلار بود، تصریح کرد: میزان واردات از طریق گمرکات استان در چهار ماه نخست سال جاری در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته از نظر وزن 21 درصد رشد و از نظر ارزش دلاری 27 درصد رشد نشان می‌دهد.

سیداحمدی سهم ارزشی کالاهای وارداتی از گمرکات استان را 99 درصد اعلام کرد.

وی با بیان اینکه در چهار ماه نخست امسال دو هزار تن کالا از طریق بازارچه‌های استان وارد شده است، خاطرنشان کرد: ارزش دلاری این کالاها پنج میلیون دلار است.

ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی با بیان اینکه این میزان در مدت زمان مشابه سال گذشته چهار هزار تن به ارزش هفت میلیون دلار بود، گفت: در این راستا از نظر وزن شاهد کاهش 57 درصدی و از نظر ارزش دلاری شاهد کاهش 33 درصدی واردات از طریق بازارچه‌ها هستیم.

سیداحمدی جمع کل واردات از طریق گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان را در سال جاری 265 هزار تن به ارزش 353 میلیون دلار اعلام کرد و اظهار داشت: این میزان در مدت زمان مشابه سال گذشته 222 هزار تن به ارزش 281 میلیون دلار بود.

وی ادامه داد: در مقایسه آماری جمع کل واردات استان از طریق گمرکات و بازارچه‌های مرزی شاهد افزایش 19 درصدی از نظر وزن کالاهای وارداتی و افزایش 25 درصدی از نظر ارزش دلاری هستیم.

سیداحمدی ارزش هر تن کالاهای وارداتی را در چهار ماه نخست امسال یک هزار و 331 دلار اعلام کرد./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.