مشاور وزیر نیرو گفت: خلأ 4 میلیون تومانی تامین زیر‌ساخت‌ها در مسکن مهر باید به نحو مطلوب جبران شده و شاهد نقص و کوتاهی در کار نباشیم.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، علیرضا محمودی صبح امروز در جلسه شورای مسکن استان اردبیل اظهار داشت: در یک برآورد دقیق برای برخورداری از شاخص خدمات، آب برق، فاضلاب شهری 5 میلیون تومان سرمایه گذاری را ضروری دیدیم در حالی که از این مبلغ پرداختی 20 درصد که حدود یک میلیون تومان است مشخص شده و بقیه جذب اعتبارات در خلاء است.

وی به کارهای خوب انجام شده در استان اردبیل نسبت به دیگر استان‌ها در حوزه آب، برق و فاضلاب واحدهای مسکن مهر اشاره کرد و گفت: با ابتکارات خوبی که در این استان اندیشیده شده هزینه‌های انشعاب آب، برق و فاضلاب پایین آمده که این نشان از هماهنگی و همکاری مسئولان استان در رفع مشکلات است.

محمودی بیان داشت: در کشور از لحاظ تامین سهم وزارتی برای مسکن مهر مشکلی نداریم ولی انتظار داریم همسو با دستگاه‌های خدمات‌رسان، استانداری‌ها و وزارت راه و شهرسازی نیز سهم خودشان را پرداخت کنند.

وی تصریح کرد: در کنار برطرف کردن این خلاء که بسیار ضروری به نظر می‌رسد در دو سال اخیر با تراکم افتتاح‌های مسکن مهر روبرو بودیم که انتظار داریم با یک دور اندیشی و تدبیر مناسب این شرایط سر و سامان واقعی پیدا کند.

مشاور وزیر نیرو ادامه داد: این وزارتخانه تمام توان خود را در بخش آب و فاضلاب و امور برق به کار گرفته است تا در یک سال باقیمانده از دولت دهم و همسو با سیاست دولت در تحویل واحدهای مسکونی مهر به گونه‌ای حرکت کند تا همه واحدهای مسکونی با برخورداری از انشعاب، آب، برق و فاضلاب بتوانند پذیرای متقاضیان باشند.

وی اولویت اول را تامین انشعاب برق و آب اعلام کرد و افزود: در بحث فاضلاب در سطح کشور با برخی کمبودها روبرو هستیم که حل آن نیاز به گذر زمان دارد به طوری که در تهران با آن همه امکانات و مجموعه‌های پیمانکاری تنها قادر شدیم 19 درصد شبکه فاضلاب را اجرا کنیم.

مشاور وزیر نیرو میانگین بهره‌مندی کشور از شبکه فاضلاب را 30 تا 40 درصد عنوان کرد و گفت: نباید تاکید اول ما بر اجرای شبکه فاضلاب باشد.

محمودی بیان داشت: در دو سال گذشته در کشور برای 937 هزار واحد با سرمایه‌گذاری بیش از یک هزار و 200 میلیارد تومان، تامین انشعاب آب و برق داشتیم.

وی به محدود بودن اعتبارات اشاره کرد و گفت: اگر در استان‌ها کمبودی از لحاظ کنتور برق وجود داشته باشد سعی خواهیم کرد این مشکل احتمالی را نیز برطرف کنیم

مشاور وزیر نیرو ابراز داشت: وزارت نیرو با تمام امکانات خود پای کار آمده به طوری که حتی برخی نیروگاه‌ها و مجموعه‌های تولیدی خودمان را برای واگذاری به بخش خصوصی به فروش گذاشتیم تا کمبود و کسری اعتباری را برطرف کنیم.

  محمودی در پایان سخنان خود اظهار داشت: مسئولان آب و فاضلاب و برق استان اردبیل به صورت سه شیفته فعالیت می‌کنند تا در حد توان و منابع و اعتبارات‌شان پروژه‌های مسکن مهر را تکمیل کرده و به مرحله افتتاح برسانند که در این زمینه تلاش می‌کنیم کسری 3 میلیارد تومانی دستگاه‌های خدمات‌رسان را به هر نحو ممکن برطرف کنیم./ج1

برچسب ها: اردبیل ، مسکن ، وزارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.