تازه ترین مطلب این وبلاگ به ضرورت توجه به معانی و مفاهیم قرآن اشاره دارد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، وبلاگ پرورش دینی در آخرین یادداشت خود نوشته است


50-40 سال از سنش میره ، سالی چند بار قرآن رو ختم میکنه بدون اینکه بفهمه حرف قرآن چیه. روخونی قرآن رو خوب بلده ولی دنبال معنی و تفسیر آیات نرفته . این میشه آدمی با فکر بسته . قرآن فقط نازل نشده که طوطی وار بخونیم و رد شیم و ثوابی برامون نوشته بشه . درسته که تلاوت قرآن ثواب زیادی داره ، کسی هم منکرش نیست ولی درک آیات هم لازمه .وقتی به رفتار و کردارش نگاه می کنی می بینی بوی ولایت نمیده . چرا ؟ چون دین براش خوب جا نیفتاده ، چون تلاش نکرده فهم در دین پیدا کنه .

نمی دونه شأن آیات و علت نزول آیات چیه. این میشه که تو زندگیش مدام با مشکل برخورد می کنه. نه تنها نمی تونه خودش رو از گرفتاری دربیاره چه بسا دیگران رو هم گرفتار می کنه . چون اونطوری رفتار می کنه که خودش می خواد نه اینکه قرآن دستور داده .

در احادیث می خونیم کسی که فهم در دین نداشته باشه اگه از دنیا بره به مرگ جاهلیت مرده. تفسیر آیات هم باید بر اساس روایات مستند باشه چون فقط راسخان در علم که امامان معصوم ما هستند تفسیر آیات رو می دونن.

وقتی تفسیر آیات رو بخونیم فکرمون باز میشه مسائلی که تا بحال برامون لاینحل مونده بود حل میشه . تشنه ی حقیقت میشیم . تازه لذّت دین رو می چشیم . نسبت به ولایت معصومین به درک درست و حقیقی می رسیم. معرفت کسب می کنیم و به دیگران هم معرفی می کنیم . اونوقته که نور خدای متعال رو در قلبت حس می کنی .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار