رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران گفت: با رایزنی های صورت گرفته، دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه هفته دولت در ساری افتتاح می شود.

غلامرضا عشریه در گفتگو خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران افزود: با تاسیس این دفتر در ساری، بسیاری از اقدامات صدور روادید و فعالیت های مربوط به تجارت خارجی بازرگانان دراستان تسهیل می شود.

وی اظهار داشت: قصد داریم با تقویت نمایندگی وزارت امور خارجه در ساری، کنسولگری کشورهای حوزه دریای خزر را در اتاق ساری فعال کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران با گرامیداشت هفته بزرگداشت مقام شامخ خبرنگاران، از آنان به عنوان تلاشگران عرصه اطلاع رسانی یاد کرد.

عشریه تصریح کرد: خبرنگاران در سخت ترین شرایط به ایفای رسالت مقدس خود می پردازند و برای احقاق حقوق مردم تلاش دارند.

این مسئول با تسلیت مصیبت صورت گرفته برای زلزله زدگان آذربایجان شرقی، گفت: با همکاری تجار و بازرگانان استان، نخستین محموله کمک های اتاق بازرگانی مازندران به مناطق زلزله زده اهر و ورزقان ارسال می شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران در ادامه از برنامه های این اتاق برای افزایش مراودات اقتصادی تجار مازنی با کشورهای هدف خبر داد و گفت: قصد داریم از طریق بندر آستاراخان، زمینه ورود تجار مازنی به بازار روسیه را تصاحب کنیم.

عشریه گفت: در چهار ماه نخست امسال بالغ بر یک میلیون و 13 هزار تن انواع محصولات مازندران از طریق گمرکات استان به کشورهای هدف صادر شده است.وی افزود: میزان صادرات محصولات استان از نظر وزنی 72 و ارزشی 31 درصد رشد داشته است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران افزود: هیئت های تجاری اقتصادی مازندران طی ماههای شهریور، مهر و آبان امسال به کشورهای ارمنستان، قراقستان و چین سفر خواهند کرد.عشریه با اشاره به صدور 248 فقره برگ تمدید کارت بازرگانی تجار استان، از برنامه این اتاق برای ابطال کارت های بازرگانی غیرفعال خبر داد./س

برچسب ها: افتتاح ، نمایندگی ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.