رییس جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: فقط 25درصد ازمنابع طبیعی خراسان شمالی ارزش بهره برداری دارد.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد،  ابوالفضل یاوری بابیان مطلب تصریح کرد: اگر 75 درصد از منابع طبیعی که ارزش بهره برداری ندارد به رقم تبدیل شود رقم بالایی بدست می آید که اگر درست مدیریت نشود تمام مراتع به بیابان تبدیل می شود.

وی بابیان اینکه ایران جزء معدود کشورهایی است که فرسایش خاک آن 20تن درهکتار است، گفت: اگر طرحهای بیابان زدایی اجرا نشود ممکن است درچندسال آینده کشور به بیابان تبدیل شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: درصورت تامین اعتبارلازم این سازمان آمادگی دارد 10هزار هکتار از مراتع رابه علوفه دامی تبدیل کند.

وی درادامه با اشاره به اختصاص 210میلیاردتومان به بخش کشاورزی استان گفت: از طرح های مختلفی که به این اداره ارائه شده تعداد 890 طرح با اعتباری به مبلغ 44میلیاردو20 میلیون تومان تایید شده است.

یاوری درادامه اضافه کرد: از این تعداد طرح 114 طرح با اعتبار یک میلیارد و 930میلیون تومان عقد قراردادشده وبرای پرداخت تسهیلات به بانکها معرفی شدند.

رییس جهاد کشاورزی استان ایجاد صنایع تبدیلی وابسته به کشاورزی را درزمینه ایجاد اشتغال موثر دانست و افزود:همچن ایجاد این صنایع می تواند دربخش توسعه سرمایه گذاری و ارزش افزوده کمک شایانی بکند./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.