رییس دانشکده الهیات دانشگاه موسترآلمان از راه اندازی کرسی شیعه شناسی در این دانشکده خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از قم، پروفسور خورشید در حاشیه بازدید از کتابخانه مرحوم آیت الله مرعشی نجفی در قم اظهار داشت: این کرسی شیعه شناسی با کمک دانشکده الهیات دانشگاه تهران و بر اساس تفاهم نامه ای که با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی منعقد شد، در دانشگاه موستر آلمان تاسیس می شود.
وی با اعجاب انگیز خواندن کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی گفت: بی شک موسس این کتابخانه در جمع آوری این گنجینه ارزشمند نیت قلبی پاک و مقدسی داشته و مشخص است که به صورت هدفمند به دنبال حفاظت از این آثار گران بها بوده است.
پروفسور خورشید افزود: آشنایی با این شخصیت ها مایه دلگرمی ماست و ما در آینده مایلیم که با دانشجویان خود از این گونه مراکز بازدید داشته باشیم تا علاوه بر مشاهده کتب ارزشمند ، دانشجویان با شخصیت های بزرگ حوزه علمیه شیعه آشنا شوند و این آشنایی در آن ها سبب رشد انگیزه شان گردد.
رییس دانشکده الهیات دانشگاه موسترآلمان با اشاره به توطئه اسلام هراسی غرب اظهار داشت: ما قصد داریم چهره زیبایی از اسلام را نشان دهیم و بگوییم که اسلام چه میراث گران بهایی دارد و به ویژه در قرون وسطی این اروپا بود که از دستاوردهای جهان اسلام به ویژه از اندلس اسپانیا، بهره می برد./س
برچسب ها: قم ، کرسی ، شیعه شناسی ، المان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.