نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران شهرستان دماوند روز قدس را منشا وحدت در بین تمامی مسلمانان جهان اسلام دانست.

حجت الاسلام "محمدعلی عارفی راد" در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: روز قدس روز همدردی مسلمانان دنیا به ویژه مسلمانان مظلوم فلسطین است.

وی با بیان اینکه روز قدس روز هجوم ملت های مسلمان با استکبار جهانی است، خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) در یکی از بیانات صریح و گرانبهای خود روز قدس را طلیعه آزادی فلسطین از چنگال رژیم خونخوار صهیونیستی دانستند که به راستی این روز را می توان روز ارزشمند در دین مبین اسلام دانست.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان دماوند بیان داشت: مقاومت، ایستادگی و پایداری سه مقوله مهمی است که سال ها است در فلسطین دیده می شود و اگر 300 سال نیز این حماسه سازی ها ادامه یابد باز نیز آنان با استقامت خود ادامه خواهند داد.

عارفی راد تصریح کرد: در اندیشه امام خمینی (ره) صهیونیسم حرکتی بر ضد اسلام و مسلمانان داشته و دارد که این بزرگوار با نام گذاری روز قدس جهان اسلام را به وحدت در برابر خطر بزرگ اسرائیل فراخواندند.

این مقام مسئول حضور پرشور و شعور تمامی آحاد جامعه در راهپیمایی روز قدس را وظیفه ای خطیر دانست و گفت: انسجام اسلامی، به ویژه در شرایط کنونی، ضرورتی انکارناپذیر در جهان اسلام است که در مسئله فلسطین و آزادی قدس شریف، از جمله نقاط اشتراکی است که می تواند محور وحدت و انسجام اسلامی باشد.

وی با بیان اینکه حضور مردم همچون سال های گذشته می تواند در انسجام اسلامی و دینی موثر باشد، خاطرنشان کرد: از این رو، بر همه ملت های مسلمان است که فراتر از شعارها و اقدامات معمولی و کم اثر، این روز بزرگ را که در حقیقت روز مقابله مستضعفان با مستکبران است، گرامی بدارند./س

برچسب ها: قدس ، مسلمانان ، اسلام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.