مدیر طرح جامع اوقات فراغت خراسان رضوی گفت: احیای تفکر و سبک زندگی دینی و رضوی می تواند بهترین نسخه عملی را از انسان در متناسب با کل هستی تعریف کند.


به گزارش خرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، جلیل معماریانی در نشست علمی- خبری راهکارهای تبدیل مشهد به قطب اوقات فراغت کشور که در سالن اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی برگزار شد، افزود: امام رضا(ع) می فرمایند: "تمام معیشت ،در زندگی کسی است که دیگران در سایه زندگی او به زندگی برسند" که اینگونه احادیث و تعاریف دینی نشان می دهد که فرهنگ رضوی می تواند جامعه را احیا کند .

وی تصریح کرد: فرموده ای دیگر از امام رضا (ع) مطرح است که می فرمایند "تفکر در نعمت های الهی یک عبادت است" و این تفکر باید در همه اوقات و فراغت های زندگی مطرح شود تا در روابط اجتماعی و کار انسان نیز تاثیر بگذارد.

وی اظهارداشت: حال اگر با این سیسستم اوقات فراغت را تعریف کنیم می توانیم به مفاهیم و واژگان جدیدی برسیم.

وی ادامه داد: باید به هم کمک کنیم که این نگاه متعالی، به طور عملی در جامعه پیاده شود .

مدیر طرح جامع اوقات فراغت خراسان رضوی با اشاره به اینکه ما به دنبال اجرایی شدن مبانی دینی در مقوله اوقات فراغت هستیم، بیان کرد: پیرامون این موضوعات می توان طرحی را پیاده کرد تا در کنار باشگاه های پرورش اندام، باشگاه های پرورش افکار راهم بپذیریم.

معماریانی گفت: در بحث برنامه ریزی، نگاه ما یک نگاه مبنایی بوده و با تغییر درنگرش ها می توانیم در مجموعه فعالیت های اوقات فراغت تغییر ایجاد کنیم.

شایان ذکر است؛ نمایشگاه تخصصی اوقات فراغت در مهرماه سال جاری همزمان با هفته تربیت بدنی برگزار خواهد شد./س


برچسب ها: مدیر ، طرح ، جامع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.