پژوهشگران کشورمان موفق به طراحی دستگاه کمک به انقباض و انبساط قلب در آخرین مراحل نارسایی قلبی بدون پیوند قلب شدند.

ابوالفضل الیاسی ایرایی، پژوهشگر استان مازندران در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران، گفت: این دستگاه به صورت یک کاور دو لایه تیوپ مانند به قلب پیچیده می شود که جنس این کاور از پلیمری به نام Cov Text بوده که امروزه در عروق مصنوعی مور استفاده قرار می گیرد.

وی افزود: دور این کاور نیز در قسمت بیرونی محفظه ای از جنس آلیاژهای تیتانیوم قرار می گیرد که پس از بسته شدن این کاور به دور قلب بر روی کاور نصب می شود و از طریق منافذی که بر روی کاور تعبیه شده است مایعی توسط پمپ هیدرولیکی وارد شده و انقباض مصنوعی را ایجاد می کند.

الیاسی ایرایی تصریح کرد:اساساً کار دستگاه مرحله به مرحله بوده یعنی ما کاور روی قلب را به سه قسمت تقسیم می کنیم که هر کدام از داخل از هم جدا شده اند و دو قسمت آن مربوط به دهلیزها بوده که طی دو مرحله دهلیز را منقبض می کند و سپس خون را وارد بطن ها کرده و قسمت انتهایی کاور منقبض می شود و خون را از قلب بیرون می برد.

وی خاطر نشان کرد: بر ای تامین انرژی مورد نیاز از سیستم بدون سیم انتقال انرژی یا همان سیستم انتقال انرژی ماورایی (TET) استفاده می کنیم که البته این سیستم دارای 2 کویل (سیم پیچ) است که توان را از طریق نیروی مغناطیسی از یک باتری خارج از بدن بدون سوراخ کردن پوست عبور می دهد./ح
برچسب ها: دستگاه ، انقباض ، انبساط ، قلب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار