گسترش صادرات استان زنجان و خارج شدن آن از حالت تک محصولی کلید حرکت به سوی اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان  معاون برنامه ریزی استاندار زنجان با اشاره به اینکه حدود 80 درصد صادرات استان را محصولات معدنی تشکیل می‌دهند گفت: نباید تكیه صادرات این استان فقط برمحصولات معدنی باشد.

عباسی سهم محصولات کشاورزی از صادرات استان را فقط سه درصد دانست و تصریح کرد: بخش كشاورزی این استان دارای ظرفیت بالایی است و باید از این بخش برای توسعه صادرات بهره گرفت.

وی رسیدن به صادرات 192 میلیون دلاری طی چهار ماه نخست امسال را قابل توجه دانست و ادامه داد: دستیابی به رشد قابل توجه صادرات، حاصل تقویت زیر ساخت های گمرك است كه نقش تاثیر گذار و ارزنده ای را در این زمینه ایفا می كند.

معاون برنامه ریزی استاندارزنجان بر لزوم ایجاد زیر ساخت های مورد نیاز گمرك استان تاكید كرد و گفت: در صورتی كه این زیر ساخت ها ایجاد شود، می توان با برنامه ریزی مناسب به صادرات بیشتری دست یافت.

عباسی توسعه صادرات محصولات غیرنفتی را از سیاست های جدی كشور دانست و گفت: امروز برای مقابله با هجمه های اقتصادی علیه نظام اسلامی باید به سوی اقتصاد مقاومتی و توسعه صادرات و واردات حركت كرد.

در ادامه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، صادرات را تامین كننده ارز مورد نیاز كشور دانست و تاکید کرد: از طریق واردات نیز می توان ماشین آلات و مواد اولیه خط تولید واحد های صادراتی را تامین كرد.

معصومی حركت به سوی تامین نیازها از طریق تولیدات داخلی را منجر به كاهش آسیب پذیری اقتصاد كشور دانست و اظهار كرد: دستگاه ها و واحد های تجاری و اقتصادی مختلف باید برنامه افزایش كمی و كیفی تولید، توسعه صادرات و واردات را در دستور كار قرار دهند تا بتوان اثرات تحریم ها را به نهایت میزان آن كاهش داد.

وی تحریم های اقتصادی را تحمیل استكبار جهانی به نظام اسلامی دانست و گفت: باید با تعامل و برنامه ریزی مناسب از ایجاد مشكل در داخل جلوگیری كرد و مانع آسیب پذیری اقتصاد كشور با همكاری و هماهنگی نهاد های مختلف شد.

این مقام مسئول بر لزوم هدایت واردات نامناسب به سوی ماشین آلات و مواد اولیه تاكید و خاطر نشان كرد: بخش های تولیدی و صنعتی باید برای رسیدن به اقتصادی مقاوم و پایدار وارد عرصه شوند و در كنار آن نهاد های دولتی حمایت و پشتیبانی لازم را داشته باشد./س

برچسب ها: اقتصاد ، مقاومتی ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.