از 6 استاد برجسته فیزیک در کنفرانس آموزش فیزیک ایران که دراستان زنجان برگزار می شود تقدیر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان  دبیر اجرایی سیزدهمین کنفرانس آموزش فیزیک ایران با اعلام این خبرگفت: در مراسم افتتاحیه این کنفرانس از اساتیدی همچون یوسف ثبوتی، صمد فرخی، مرحوم علی اصغر خوانساری، مرحوم محمد ثبوتی، مرحوم استاد روزبه و مرحوم رزاق افشارچی تقدیر می‌شود.

مرادی با بیان اینکه دبیرخانه این کنفرانس از بین مقاله‌های ارائه شده، 70 مقاله را پس از داوری‌های مختلف پذیرش کرده است افزود: 24 مقاله به صورت شفاهی در این کنفرانس ارائه می‌شود.

وی با اشاره به سخنرانی دکتر توسلی پدر اپتیک ایران و برخی از مسئولان استانی در این کنفرانس تصریح کرد: محمد تقی توسلی، رضا منصوری، منیژه رهبر و اساتید برجسته دیگری در این کنفرانس حضورمی یابند.

دبیر اجرایی سیزدهمین کنفرانس آموزش فیزیک ایران به محورهای این کنفرانس اشاره کرد و گفت: تجربه‌های خاص در آموزش فیزیک، راهبردها و شیوه‌های تدریس، پژوهش در آموزش فیزیک، ترویج آزمایشی در ترویج علم فیزیک، یادگیری الکترونیکی و آزمایشگاه مجازی، رابطه آموزشی فیزیک، فیزیک و زندگی، جایگاه انجمن‌های علمی و تازه‌های فیزیک از محورهای اصلی این کنفرانس است.

مرادی از برگزاری نمایشگاه فیزیک در کنار برگزاری کنفرانس فیزیک در دانشگاه زنجان خبر داد و خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه شرکت‌های فعال در حوزه آموزش فیزیک فعالیت‌های خود را در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌دهند.

دبیر اجرایی سیزدهمین کنفرانس آموزش فیزیک ایران با اشاره به تجلیل از دو نفر از معلمان فیزیک استان زنجان در این کنفرانس یادآور شد: از حمایت کنندگان این کنفرانس نیز تجلیل می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در سال‌های اخیر به پژوهش‌های فیزیک بهای بسیاری داده شده است، افزود: نرخ رشد پژوهش‌های فیزیک در چند سال اخیر مطلوب است.

مولایی ادامه داد: توجه به پژوهش فیزیک موجب عدم توجه به آموزش فیزیک شده است که برگزاری چنین کنفرانس‌هایی می‌تواند در این زمینه مثمر ثمر باشد.

وی با بیان اینکه به تعادل رساندن رشد آموزش متناسب با پژوهش نیازمند کاتالیزورهایی است، افزود: برگزاری چنین کنفرانس‌هایی به عنوان مکانیزمی مفید برای ترویج آموزش فیزیک در سطح عمومی جامعه محسوب می‌شود./س

برچسب ها: تجلیل ، استاد ، فیزیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.