مقدار 1200 واحد خون از استان تهران و استانهای اطراف به مناطق زلزله خیز ارسال شد.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، دکتر مصطفی پریدار ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: سازمان انتقال خون کشور در پدافند غیرعامل کشور به عنوان زیرمجموعه نظام سلامت قرار دارد و به عبارت دیگر سازمان انتقال خون به عنوان دستگاه حیاتی در کشور شناخته شده است.

وی در ادامه ضمن اشاره به حادثه اخیر زلزله در مناطق شمال غربی کشور گفت: مقدار 1200 واحد خون از استان تهران و استانهای اطراف به مناطق زلزله خیز ارسال شد.

‫دکتر پریدار ضمن اشاره به تاریخچه انتقال خون در کشور تصریح کرد: افزون بر ۳۰ سال از فعالیت این سازمان در کشور گذشته است. در سال ۸۴ تعداد ۱۴۶پایگاه انتقال خون در کشور دایر بوده است که از آن سال تاکنون این تعداد به ۲۱۸ پایگاه رسیده است.

‫وی افزود: طی 7 سال گذشته تا اکنون کلیه های پایگاه های کانتینری در سراسر شکور جمع و حذف شد.

پریدار با بیان این مطلب که طی 4 سال گذشته 600هزار پلاسمای ایرانی تبدیل به دارو شد اظهارامیدواری کرد: در آینده شاهد برپایی جشن خودکفائی داروهای خونی در کشور باشیم.

معاون توسعه و مدیریت نیروی انسانی سازمان انتقال خون کشور با اشاره به بحت سلامت و امنیت خون در کشور بیان داشت: خوشبختانه در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته است و افتخار این مهم را داریم که سال گذشته هیچ موردی از HIV در خون های اهدایی در کشور شاهد نبودیم.

وی اظهارداشت:  سال گذشته از سوی سازمان جهانی بهداشت  به لحاظ سالم بودن خون ایران از وزارت بهداشت تقدیر شد و کشور ایران جزء 5 کشور برتر دنیا در زمینه امنیت خون معرفی شد که این مهم ماحصل تعامل بسیارخوب برون بخشی است./ح
برچسب ها: خون ، زلزه ، تبریز ، امدادرسانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار