نشريه صهيونيستي دبکا فايل در تحليلي اذعان کرد نه آمريکا و نه رژيم صهيونيستي نمي‌توانند توانمندي‌هاي‌ هسته‌اي ايران را از بين ببرند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران، لئون پانتا وزير دفاع آمريکا سه شنبه هفته جاري اعلام کرد گمان نمي‌کند اسرائيل درباره حمله به تاسيسات هسته‌اي ايران تصميمي گرفته باشد و آنها در نهايت بر اساس منافع امنيت ملي خودشان تصميم گيري مي‌كنند.
 
وزير دفاع آمريكا در ادامه افزود: هنوز جا براي ادامه مذاکره و همچنين تاثيرگذاري مضاعف تحريم‌هاي اعمال شده عليه ايران وجود دارد و نخست وزير اسرائيل هم اين مسئله را قبول دارد که گزينه نظامي بايد آخرين راه چاره باشد.

ژنرال مارتين دمپسي رئيس ستاد مشترک ارتش آمريکا نيز در کنفرانس خبري در واشنگتن اعلام کرد: من از برنامه ريزي‌هاي اسرائيل مطلع نيستم، بنابراين آنچه به شما مي‌گويم بر اساس دانسته‌هايم از توانمندي‌هاي آنهاست و شايد من اطلاعات کافي درباره همه توانمندي‌هاي آنها نداشته باشم اما من فکر مي‌کنم منطقي است که بگوييم اين حملات توانمندي‌هاي هسته اي ايران را از بين نمي‌برد بلکه آنها را به تعويق اندازد.
 
منابع اطلاعاتي و نظامي نشريه صهيونيستي دبکا فايل مي‌گويند هيچ يک از مقامات رسمي مطلبي جديد را در اين خصوص بيان نکردند.

نتانياهو و ايهود باراک قاطعانه تاکيد کردند دولت هنوز درباره حمله به ايران تصميم نگرفته است. آنها هر دو کاملا اين مسئله را قبول دارند که اين اقدام بايد آخرين و نه اولين گزينه باشد.دردسر و مشکل موجود در تعاملات آمريکا و اسرائيل درباره اين مسئله در اظهارات ژنرال دمپسي بيشتر از پانتا مشهود است به طور مثال دمپسي اعلام کرد: شايد من از همه توانمندي‌هاي آنها (اسرائيل) اطلاعي نداشته باشم.

دمپسي همچنين گفت: اما من فکر مي‌کنم منطقي است گفته شود آنها (اسرائيل) نمي‌توانند توانمندي‌هاي هسته‌اي ايران را از بين ببرند بلکه فقط آنها را به تعويق مي‌اندازند.

دبکافايل افزود: اين فرضيه نيز درست است كه نه نتانياهو و نه باراک يا ژنرال‌ها و روساي امنيتي اسرائيل در گذشته و حال حاضر که درخواست حمله به توانمندي‌هاي هسته‌اي ايران را مطرح کردند مي‌دانستند که نمي‌توان با يک حمله فعاليت هسته‌اي ايران را از بين برد. اسرائيل اميدوار است بتواند در مدت چندين سال به اين هدف دست يابد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار