با اتمام مسابقات بسکتبال المپيک عملکرد نهايي بازيکنان زير ذره بين رفت و از هر تيم يک ستاره در اين بازيها معرفي شد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران، در هر تورنمنت عملکرد متفاوت يک بازيکن در هر تيم، بيشتر از سايرين به چشم مي آيد در کنار برخي ستارگان ليگ (NBA) بازيکنان شاغل در ساير ليگ هاي بين المللي نيز با عملکرد خود در المپيک شاخص شدند.

در زير از هر تيم بازيکن شاخص به نقل از سايت بليچررسپورت معرفي مي شود:

*کويت دورنت از آمريکا
شايد انتخاب "کوين دورنت" به عنوان ستاره تيم بسکتبال آمريکا در المپيک به 30 امتياز وي در بازي نهايي مربوط باشد اما ستاره جوان "اوکلاهاماسيتي" با کمک به تيم خود در زمانهاي مورد نياز استحقاق دريافت چنين عنوان را دارد.

دورنت در بازي فينال نقش بزرگي در حمله تيم خود داشت و مربي نيز به توانايي هاي وي اعتماد کرد.

وي در بازي اي که با 156 امتياز رکورد امتيازي المپيک را شکست نيز درخشان کار کرده و در بازي دفاعي نيز کمک تيمش آمد.

*مکرام بن رامدين از تونس
تيم ملي تونس در جريان بازيهاي المپيک موفق به هيچ بردي نشد اما "مکرام بن رامدين"در جلب توجه کارشناسان موفق بود فوروارد 23 ساله تونس باز بزرگي از خط حمله تونس را بر دوش داشت و کمک زيادي به تيم خود کرد.

سوالي که پس از المپيک ذهن ها را به خود مشغول کرده  اين است که آيا رامدين توانايي بازي در ليگي مثل NBA را  دارد؟ در پاسخ به اين سوال به نظر مي رسد رامدين توانايي بالايي در رسيدن به زير حلقه و امتياز آوري دارد اما نقطه محدود کننده وي ضعف در پرتاب هاي پيراموني است و به اين ترتيب شايد اين بازيکن سر از تيم هاي بزرگ آمريکا درنياورد اما قطعا در بازيهاي جام جهاني و المپيک بعدي باز هم نام وي مطرح خواهد شد.

*پائوگسول از اسپانيا
فوروارد قدرتي اسپانيا در چند دوره گذشته بازيهاي اروپايي و المپيک چهره شاخص اين کشور بوده و با عنوان امتياز آورترين بازيکن اروپايي در المپيک باز هم "پائو" به عنوان ستاره اسپانيا مطرح شد.
بازي خوب گسول نه تنها تيمش را تا خيال المپيک کشاند بلکه با کمک وي امکان گرفتن مدال طلا از آمريکا نيز براي اسپانيا وجود داشت.

پائودر پايان 24 اميتاز، 8 ريباند و هفت پاس منجر به گل مقابل آمريکا داشت. از ابتداي فصل تابستان نيز اشتياق شديد وي به کسب مدال طلا مشخص بود و بازي شاخص وي در فينال به خوبي اين اشتياق را نمايش مي داد.

*آندره کريلنکو از روسيه
آندره کريلنکو با 35 امتياز مقابل انگلستان بازيهاي المپيک را شروع کرد در ادامه بازيها نيز تمام بحثها در مورد روسيه حول محور کريلنکو مطرح مي شد بازيکني که در همه جاي زمين با انرژي بالا حضور داشت.

هر چند بازيکن روسي با قدرت دفاعي اش شناخته مي شود اما عملکرد وي در خط حمله نيز با ميانگين 2/17 امتياز در هر بازي قابل توجه بود.

*مانوجينوبيلي از آرژانتين
تيم آرژانتين براي اولين بار پس از سال 2000 هيچ مدالي در بازيهاي المپيک به دست نياورد اما اين موضوع را نمي توان تصميم ستاره اي مثل "مانوئل جينوبيلي" دانست ستاره کهنه کاري که به عنوان يکي از بهترين بازيکنان  در عرصه بسکتبال بين المللي شناخته مي شود.

قدرت كنترل فيزيكي زمان شناسي و هماهنگي وي با هم تيمي ها چيزي است كه با بالا رفتن سن هم در اين بازيكن به چشم مي آيد.

يكي از آمارهاي حيرت انگيز جينو بيلي در المپيك گل كردن هر 34 پرتاب پنالتي وي در بازيها و آمار بي نظير در اين زمينه بود.

* پتي ميلز از استراليا
پتي ميلز يكي از هيجان انگيزترين بازيكنان در رقابت هاي بين المللي بسكتبال محسوب مي شود. گل لحظات آخر وي مقابل روسيه بي نظير بود و از آن بهتر نفوذهاي بيشمار وي به سمت حلقه كه فشار بالايي به دفاع حريف وارد مي كرد.

هر زماني كه دفاع حريف تمركز بيش از حد خود را بر روي ميلز مي گذاشته اين بازيكن باز هم راه خود را با پرتاب هاي 3 امتيازي يا رساندن توپ به هم تيمي ها پيدا مي كرد.

ميلز بدون شك بهترين بازيكن استراليا و يكي از بهترين كارهايي بود كه موقعيت شوت ايجاد مي كرد. خبر بد براي ساير تيم ها ي دنيا نيز توانايي حضور وي در يك يا 2 المپيك آينده است.

* لئوناردو باربوسا از برزيل
هر چند بازيكنان پست هاي بالا در تيم برزيل بيش از سايرين مطرح هستند اما ستاره اين تيم را بايد باربوسا بازيكن پست گارد معرفي كرد.

تاثير گذاري بالا و شوت هاي اين بازيكن در المپيك تحسين برانگيز بود.

* توني پاركراز فرانسه
حتي در 30 سالگي هم توني پاركر با همان سرعت قبلي و توانايي برش در دفاع بازي ميكند تلاش هاي پاركر هيچ كمكي به رسيدن تيمش به مدال المپيك نكرد اما بازي وي مقابل تيم هاي بزرگ قابل توجه بود. نحوه بازي پاركر به عنوان گارد راس به گونه اي بود كه توانايي دفاعي را از تيم ها گرفته و اجازه گردش را به آنها نمي داد.

* ايكه ديوگو از نيجريه
ايكه ديگر در ليگ حرفه اي  NBA بازي نمي كند اما عملكرد قدرتمند وي در چند هفته گذشته به همه يادآوري كرد كه چرا اين بازيكن در بين 10 بازيكن اول ياركشي NBA در سال 2005 قرار داشت.

ديوگو ريباندهاي خوبي در هر بازي داشت و 73 درصد پرتاب هاي داخلي وي در بازي مقابل آمريكا موفق بود.

المپيك 2012 اولين تجربه المپيكي ديوگو بود و شانس زيادي براي حضور اين ستاره نيجريه در المپيك بعدي نيز وجود دارد.

* ليناس كليزا از ليتواني
هرچند بازيهاي المپيكي پايان خوشي براي ليتواني نداشت اما بازيهاي خوب اين تيم در مرحله مقدماتي و درخشش ليناس كليزا فراموش شدني نيست.

عملكرد خوب وي در خط حمله قدرت تيم ليتواني را افزايش داده و دردسر زيادي براي تيم آمريكا درست كرد.

* لئول دنگ از بريتانيا
بريتانيا ميزباني مسابقات المپيك را بر عهده داشت اما تيم بسكتبال اين كشور طبق انتظار جز ضعيف ترين تيم هاي اين المپيك به حساب مي آمد.

با اين وجود لئول دنگ با توانايي بازي سازي عالي اين تيم را به يك تيم قابل احترام با وجود باخت مطرح كرده و باعث دردسر برزيل، اسپانيا و پيروزي مقابل چين شد.

شايدكمترين ورزشكاري تاثيرگذاري دنگ در تيم ملي كشورش را داشته باشد اما 17 امتياز در هر بازي به علاوه هفت ريباندو پنج پاس منجر به گل به اندازه كافي براي قرار دادن وي در جدول برترين امتياز آوران و پاسورهاي المپيك كافي بود.

* يي ژيان ليان از چين
برترين ريباندر المپيك ژيان ليان خود وارد تيم ملي چين بود كه بهترين عملكرد را هم در بين بازيكنان چين داشت.

تنها مشكلات ژيان ليان سرعت پايين وي است كه با اين وجود چند صد ميليون نفر در چين به قدري به طرفداري از وي مي پردازند كه نگراني اي از بابت انتقادات كوچك در آمريكا نداشته باشد./با

برچسب ها: بسکتبال ، المپیک ، ستارگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار