زنگ خطر برای فدراسیون شنا نیز به صدا در آمد تا تعلیق این فدراسیون را نیز تهدید کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران چند ماه پیش بود که از سوی مسئولان وزارت ورزش و جوانان چند فدراسیون دچار تغییرات شد با توجه به اینکه این تغییرات پیش از برگزاری رقابت های المپیک لندن شد رؤسای برکنار شده چند فدراسیون نسبت به این موضوع اعتراض داشتند.

در این بین سرپرست چندماهه فدراسیون شنا نیز به سمت قبلی خود بازگشتند، شهریور ماه سال گذشته بود که در یک تصمیم جنجتالی امیرحسین آیت اللهی از ریاست فدراسیون شنا برکنار شد و غلامرضا جعفری که ریاست فدراسیون روستایی و عشایری را برعهده داشت به عنوان سرپرست جدید فدراسیون شنا معرفی شد طبق قوانین بین المللی تغییر در رأس فدراسیون ها باید با برگزاری مجمع انتخاباتی صورت بگیرد و این در حالی است که این تغییرات بدون برگزاری مجمع ایجاد شد.

پس از چند ماه سرپرستی جعفری در رأس فدراسیون شنا، با تصمیم مسئولان وزارت ورزش جعفری بار دیگر به سمت قبلی خود بازگشت تا برانوش نیک بین به عنوان سرپرست جدید فدراسیون شنا معرفی شد.

فدراسیون شنا که در مدت فعالیت جعفری به دور از حاشیه بود با تغییرات بوجود آمده بار دیگر خبر ساز شد.

در مدت کمتر از یک سال 2 سرپرست سکان فدراسیون شنا را برعهده گرفتند و این در حالی است که مجمع انتخاباتی برگزار نشد!

تغییرات رخ داده در فدراسیون شنا یادآور همان تغییراتی است که در فدراسیون قایقرانی زمینه ساز تعلیق شد و این زنگ هشداری است برای مسئولان تا نگذارند یک همچنین اتفاقی در فدراسیون شنا رخ دهد.

این گزارش حاکی است، با توجه به اینکه احمد دنیا مالی رئیس سابق فدراسیون قایقرانی دارای پست های جهانی بود به همین دلیل خطر تعلیق بیش از پیش احساس می شود به طوریکه با تائید دنیا مالی قایقرانان به رقابت های المپیک 2012 لندن اعزام شدند.

با توجه به اتفاقات پیش آمده احتمال تعلیق فدراسیون شنا نیز وجود دارد در صورتیکه تعلیق قطعی شود اولین ضربه را به واترپلوئیست های زیر 19 سال خواهند خورد.

رقابت های آسیایی و انتخابی جهان از 7 شهریور ماه سال جاری در آلماتی قزاقستان برگزار می شود و فدراسیونی ها در انتظار پاسخ کنفدراسیون شنای آسیا هستند.

در صورتیکه فدراسیون شنا نیز تعلیق شود و اترپلوئیست های زیر 19 سال کشورمان نمی توانند در این رقابت ها حضور پیدا کنند و آنها اولین قربانی تصمیمات غلط خواهند شد.

با توجه به اینکه فرصت زیادی تا آغاز این رقابت ها باقی نمانده است به همین دلیل کنفدراسیون شنای آسیا باید هر چه سریعتر با بررسی شرایط موجود تکلیف فدراسیون شنا را مشخص کند

کسب نتایج ضعیف قایقرانان و ملی پوشان تیر و کمان در رقابت های المپیک لندن نشان می دهد که تعمیرات بوجود آمده پیش از برگزاری رقابت های المپیک در کسب این نتایج بی تاثیر نبوده است و نباید شرایطی ایجاد شود که برای فدراسیون شنا نیز یک همچنین مشکلی پیش بیاید.

طبق قانون پیش از این باید با برگزاری مجمع تغییرات در راس فدراسیون صورت می گرفت و به همین دلیل به نظر می رسد در حال حاضر بهترین تصمیم این است که با برگزاری مجمع انتخاباتی تکلیف فدراسیون شنا مشخص شود تا مشکلاتی که برای سایر فدراسیونی ها پیش آمد گریبان گیر شنا گران نشود. امیدوارم حواشی بوجود آمده برای فدراسیون ها خللی در روند کار آنها ایجاد نکند و فدراسیون های ورزشی به یک ثبات برسد./چ

خبرنگار: سمیرا قدسی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار