"جرج گالووي"، نماينده پارلمان انگليس و از اعضاي موسس حزب "رسپکت" از حمايت لندن از آمريکا در زمينه مساله جوليان آسانژ، موسس ويکي ليکس انتقاد کرد.

 به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تي وي؛  "ويليام هگ"، وزير خارجه انگليس گفته است کشورش به آسانژ، که از سفارت اکووادور در لندن پناهندگي سياسي دريافت کرده است، اجازه نمي‌دهد با اطمينان و به طور ايمن اين کشور را ترک کند.
جرج گالووي روز گذشته حين اجراي برنامه Comment از شبکه پرس تي‌وي ، تصريح کرد اتهاماتي که در زمينه تجاوز جنسي بر ضد آسانژ مطرح شد بهانه‌اي فرومايه است تا وي را براي فعاليت‌هايش در ويکي ليکس دستگير کنند.
نماينده پارلمان انگليس همچنين افزود اگر ماموران پليس انگليس آسانژ را دستگير کنند اين مساله علاوه بر اين‌که به ايجاد يک بحران بين‌المللي منجر مي‌شود، نوعي نقض قوانين بين‌المللي نيز است چرا که کيتو تصميم گرفته که آسانژ را با خودروهاي ديپلماتيک سفارت به فرودگاه منتقل کند و از آن‌جا هم وي را با يک پرواز خطوط هوايي اين کشور به اکووادور بفرستد.
گالووي تاکيد کرد:«آيا کسي وجود دارد که فکر کند انگليس اين اقدام را به علت متهم بودن آسانژ به ارتکاب تجاوز جنسي در سوئد انجام مي‌دهد؟ آيا واقعا کسي چنين فکري مي‌کند؟ يا اين‌که به احتمال زياد انگليس اين کار و ساير اقدامات را براي خدمت به امريکا انجام داده است که دهانش از فکر کردن به احتمال دستگيري فردي که از طريق سايت ويکي ليکس سياست‌هاي امپرياليستي واشنگتن و لندن را افشا و آن‌ها را در مقابل همه دنيا شرمنده و خجالت زده کرده، آب افتاده است؟
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار