شكلات تلخ با داشتن تركيباتي مي‌تواند منجر به كاهش فشارخون در افراد شود.

به گزارش گروه علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب‌دا، محققان موسسه پزشكي اينتگريتو در ملبورن و دانشگاه آدلايد با استفاده از نتايج به دست آمده از يك كارآزمايي كه در آن به گروهي از افراد به صورت روزانه شكلات تلخ و يا پودر كاكائو مي‌دادند، دريافتند كه تركيبات تلخي به نام فلاوانول‌ها كه در شكلات‌هاي تلخ بيشتر يافت مي‌شوند، فشارخون افراد مورد مطالعه را نسبت به گروه شاهد كاهش داده است.
 
نتايج حاصل از اين گزارش حاكي از آن است كه محققان به منظور بررسي اثر فلاوانول‌ها بر روي فشارخون افراد در اين آزمايش، 856 نفر از گروهي را كه روزانه حدود 30 تا 1080 ميلي‌گرم فلاوانول نهفته در 3 تا 100 گرم شكلات را مصرف مي‌كردند، به مدت 2 تا 8 هفته و در يك مورد به مدت 18 هفته موردمطالعه قرار دادند.
 
براساس اين گزارش محققان با بررسي داده‌ها افزودند كه شكلات‌ها و پودر كاكائوي غني از فلاوانول استفاده شده در اين آزمايش توانست فشارخون اين افراد را به طور متوسط بين 2 تا 3 ميلي‌متر جيوه كاهش دهد.
 
به گفته محققان اگر چه هنوز شواهدي براي كاهش پايدار فشارخون موجود نيست، ولي نتايج اميدوار كننده ازكاهش فشارخون در اين دوره كوتاه مدت مي‌تواند مكمل ساير گزينه‌هاي درماني باشد و به كاهش خطر ابتلا به بيماري‌هاي قلبي – عروقي كمك كند.
 
گفتني است كه با توجه به اين كه غلظت ميزان فلاوانول در انواع كاكائوها و فرآورده‌هاي شكلاتي براساس مراحل پردازش و ساخت آنها متفاوت است، بنابراين پيدا كردن يك دوز بهينه براي اثربخشي اين نتايج دشوار است./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار