عوامل محیطی در بروز سرطان سینه زنان نقش اساسی دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان یك متخصص آنكولوژِی و سرطان بیمارستان ولی عصر(عج) استان زنجان گفت: سرطان سینه از بیماری های شایع در زنان محسوب می شود كه شمار مبتلایان به این نوع بیماری طی سال های اخیر بیش از گذشته افزایش یافته است.

مقیمی افزود: چاقی و بی تحركی، سابقه فامیلی، بروز نخستین قاعدگی قبل از 13 سالگی، نازایی و تغذیه ناكافی از عوامل بروز این بیماری در مبتلایان شناخته شده است.

وی با اشاره به سن شیوع مبتلایان سرطان سینه در كشورهای پیشرفته گفت: در زمان حاضر سن شیوع در این کشورها بین 50 تا 60 سال گزارش می شود در حالی كه این میزان در ایران 10 سال پایین تر از میانگین جهانی است.

این متخصص آنكولوژِی و سرطان با اشاره به اینكه عامل فامیلی فقط 10 درصد از علل بروز سرطان سینه در زنان را شامل می شود اظهار كرد: تشخیص به هنگام بیماری نقش بسزایی در تجویز و انجام درمان های مختلف دارد.

مقمیی با بیان اینكه سن شیوع سرطان سینه در ایران روند نزولی را طی می كند تصریح کرد: در زمان حاضر این نوع بیماری در رده سنی 40 تا 50 ساله و حتی 20 ساله در كشور مشاهده شده كه در مجموع محدویتی به لحاظ شیوع آن در زنان وجود ندارد.

وی با اشاره به اینكه بی توجی به نشانه های این بیماری درمان را با مشكل مواجه می كند گفت: در ایران به ازای هر 100 هزار زن 16 نفر در طول زندگی خود به سرطان سینه مبتلا می شوند.

این متخصص آنكولوژِی و سرطان بیمارستان ولی عصر(عج) استان زنجان با اشاره به اینكه سه چهارم از موارد بیماری در زنان بالای 50 سال رخ می دهد، خاطر نشان كرد: درد، التهاب، تورم، قرمزی و فرو رفتگی سینه از علائم شایع سرطان سینه در زنان است./س
برچسب ها: محیط ، سرطان ، سینه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.